matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

26-5-13

Publicerad 2013-05-27 05:56:00 i Allmänt,

Okej så I have an confession to make, kyrkan är faktiskt inte så dålig som jag har beskrivit tidigare, faktiskt rätt intressant ändå. Men javisstsitter fortfarande där och liksom slutar lyssna efter ett tag eftersom det kan blirätt långtråkigt efter ett tag, men sen brukar Sarah förklara för mig vad han snackar om egentligen och sometimes it makes sense. Jag vet inte riktigt, det är liksom inte så hemskt att gå dit bara.
Denna helg är memorial weekend så är ledig imorrn och hade en halvdag i skolan! As skönt. :) Så i fredags va jag på Beas B-Day Party och det va verkligen as kul! Det va som ett Acting Party, för när vi först kom dit hade alla en karaktär som man skulle spela, vi fick ett papper där det stog om våran roll som vi skulle spela, va helt konstiga grejer och ngr rätt normala haha va as kul som i rond 2 dog en utav oss och sen i rond 3 fick man reda på vem mördaren va. Sen efter det va det bara som ett "dans party" haha men va kul. :) Sen efter det sov jag över hos Rike och vi gjorde inte så mkt dagen efter vi gick på en promenad i en skogsstig och sen gick vi ner till vattnet, jätte mys. :)
sen idag har jag varit i kyrkan och efter det tog vi en spontan trip till Gig Harbour för lunch och bio, men blev bara lunch eftersom inga filmer gick vid en bra tid. Men det va lika bra det för hade ganska mycket att göra när jag kom. Behövde förbereda för min acting final som är på torsdag (förmodligen, vet inte ordningen än) men behövde props, och hitta min costume, Ni vet det är för scenen som vi fick, Alice i Wonderland. Sen efter det baka jag med sheri dels för min scen men dels också för en bbq som jag ska på imorrn. Det är för relay for life och vet inte riktigt vad vi ska göra men det blir nog kul. Sen också planerade jag påatt städa, det ser verkligen hemskt ut härnere.. men har inte börjat en men damsög trappan iaf, Sen planerar jag att bara ta bort alla kläder och sen damsuga och städa badrummet imorrninnan jag åker.. elr när jag kommer tillbakavi får se, Usch jag har verkligen blivit lat! Måste börja träna igen också, så planerar att ta en springrunda varje dag efter skolan om jag inte ska göra ngt. För om jag går hem först kommer jag inte ut. Så bättre att göra det direkt efter skolan innan jag kmr hem. Bra plan tycker jag. :) Hoppas den håller!!

Vill också gratta min mamma på morsdag! Grattis mamma på din dag! :D <3
 
Bea och hennes tårta!
 
Från promenaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela