matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

4/3-13

Publicerad 2013-03-05 05:55:00 i Allmänt,

Jag glömde bort att jag hade en blogg.. Ja vet hur kan man göra det liksom? men ärligt talat så glömde jag brt att jag hade en! Har väl haft för mycket att tänka på elr ngt. men nu skriver jag ju iaf!! :D
Tennisen har gått rätt bra. det är kul att spela speciellt i soligt väder!!! I fredags regnade det så mkt att träningen var tvungen att ställas in efter 45 min.. men ärligt så gjorde det inte så mkt eftersom på kvällen skulle vi gå på the canned film festval i skolan, så då fick vi mer tid, och innan så åt vi at the pankace house. Bea äter tydligen ofta där eftersom personalen känner henne nu haha!
I lördags gjorde jag nog inte så mycket, jag var tvungen att förbereda inför massa finals, gjorde två idag, har ett på onsdag och tre på fredag tror jag. men det är inte så svåra grejor. Nästa vecka börjar vi med nya scheman och jag kommer inte längre ha matte period 5!!! KATASTROF! har haft matte femte blocket både första och andra terminen och gillade verkligen människorna som jag satt med där, de gjorde liksom att matte lektionen blev kul, nu kommer det ju suga. kommer bli as tråkigt.. men om det blir för dåligt kommer jag byta det ämnet till något annat. får se helt enkelt.
En av mina finals som jag gjorde idag var i acting och jag va hur nervös som helst i början men det gick bra! Vi var tvugna att va ensam på scenen och skulle göra en intervju med läraren som satt i publiken och vi skulle utveckla vårat djur som vi har varit under terminen till människa men fortfarande ha kvar alla bits and habbits som djuret har, jag va en kyckling, och sommänniska va jag 65 år och alltså min utklädnad! herrgud jag va så ful! tyvärr har jag ingen bild på det men om jag hade skulle jag lagt upp den. men men. Både idag och igår va det soligt! Igår mitt på dagen kunde man gå i linne och jeans och det va super varmt! idag inte lika varmt men kunde träna i t-shirt iaf. Jag älskar verkligen att inte ha ngn snö och att det alltid är mörkt och kallt. Liksom redan i början av februari kändes det som vår! Så härligt!
det var ngt annat som jag tänkte på men jag kommer faktiskt inte ihåg vad det var.. juste! idag på lunchen gav Michaela mig pärlsocker som hon hade hittat ngnstans! hon kom ihåg att jag hade pratat om det typ i december nån gång så hon köpte det till mig och sa att nu måste jag baka nånting med det för henne! Alltså om jag ska! hon är så himla snäll! nog den snällaste personen jag känner. hoppas vi har nån lektion tsm nästa tri elr samma lunch iaf.
får se på måndag hur mitt schema blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela