matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

15-3-13

Publicerad 2013-03-16 05:39:00 i Allmänt,

Så min första tennismatch hände typ inte alls. Det andra laget hade inte tillräckligt med spelare, elr de hade ju personer där men de va "inte redo", så eftersom jag och Rike (utalas rica) va tredje JV laget så fick vi inte spela mot Mount Tahoma. Istället spelade vi en challange match mot de som va fjärde JV och det gick jätte bra för oss i början! men det slutade med att vi förlora så nu är de tredje JV och vi är 4de :/ men det gör inte så mycket, så länge vi får spela så är jag nöjd :) och det kommer vi ju få göra eftersom det finns 16 JV lag :) PÅ tal om tennis så har jag gjort ngt konstigt med min hand/tumme, gör skit ont när jag spelar och i vanliga fall också bara jag gör ngt, hoppas verkligen att det blir bättre snart! Framöver kommer det va tennis matcher varje tisdag och onsdag om vädret tillåter. Tycker fortfarande att det är roligare att träna än att spela matcher som jag gjorde när jag va mindre, förstår inte grejen med matchen egentligen det är ju inte direkt superkul.. Fast kanske skulle sagt annorlunda om jag va bättre på det ;)

jag börjar också bli lite småsjuk med ont i halsen och grejer, jag skyller på vädret ! Ena sekunden är det svin kallt, blåser och regnar och sen nästa dag kan det va typ 18 grader varmt känns det som! Skönt när solen och de varmare vädret kommer men är lite jobbigt med de dramatiska ändringarna i vädret.

Tror också att det här kommer bli bästa terminen i skolan även om min nya acting class suger. Hamna nog i den sämsta acting gruppen tror jag.. aja känner ju ngr där så får väl göra det bästa av det. Och historian kommer inte bli lika värdelös när jag kommer ändra plats. för alltså den gruppen jag sat med va bara irriterande och verkligen sånna människor man verkligen stör sig på. Och eftersom jag har det första lektionen så är det väldigt frustrerande eftersom jag typ inte vaknat upp riktigt än, likosm hur kan man ha så mkt energi på morgonen och likosm i historia? nej orkar verkligen inte. Men som sagt det kommer ju bli bättre :)

Imorgon (lördag) ska jag åka och spela paintball för första gången i mitt liv. Är sjukt taggad! :D kommer bli as kul! ska sjuta ner alla. (nej jag vet inte hur man stvavar sjuta, skjuta elr va det nu är..) Så imorgon ska jag gå upp tidigt då vi kommer va där 10-2, det här är alltså med the exchange group/jodis group. Resten av lördagen får jag se vad jag gör, vet inte än, kommer förmodligen inte göra ngt annat men man vet ju aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela