matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

10/3-13

Publicerad 2013-03-11 05:49:00 i Allmänt,

Det har vart en fantastisk vecka! tennisen går bra, skönt med att träna varje dag efter skolan och va social. :)
Imorgon börjar den nya trimestern alltså sista!!! tiden bara rusar iväg allt går så fort! likosm dag -in dag-ut hänger ju inte med! Så alltså betyder det nya lärare nya lektioner och nytt folk. Det är verkligen bästa systemet de har med att ha tre semestrar. Synd att de kmr ändra det nästa år men för mig kmr det ju inte spela ngn roll. vet inte riktigt vad jag kommer ha imorrn men tror matte,engelska och beg. graphics, sen B-days kommer jag ha historia, family matters och acting. om jag kommer ihåg det hela rätt. Hoppas jag har samma lunch med ngr jag känner, roligare så ju ;) men annars får jag väl möta nya lunch kompisar hehe. den här helgen har vart välidigt fatening. I fredags va jag med mina kompisar och efter practice gick vi till subway och frozen yoghurt och sen åt vi chips under musikalen på skolan. det va en bra musikal antar jag, de va bra skådespelare och allt men den va rätt slö och tråkig..
i lördags däremot åkte jag med frank och sheri till cirque du soleil och det va as bra! så sjukt viga och flexibla och bra balancerade och starka de människorna är! va verkligen as bra. efter det gick vi och åt på resturang och de hade verkligen världens godaste efterrätt. banansockerkaka med banan, glass, och gädde. Höll på att spricka efter att jag åt det och rullade min väg tillbaka till bilen. och idag har jag bakat! bullar och chokladbullar som jag ska dela med mig av så att de här kan få en svensk uppfattning av saker och ting. :)
under nästa vecka kmr det va hisp, test (vet inte riktigt vad det är) som är typ för softmores, och jag behöver ju inte ta det, så då kmr jag börja 10.00 på tisdag, torsdag och 10.50 på onsdag. fett skönt likosm!!! denna trimestern ska jag också gå upp tidigare på morgonarna så jag kan ta det mer lungt och typ inte behöva springa till skolan. Det är mitt mål. får se om jag lyckas! ;)
Här har de också ställt fram kl. en timme framåt så nu är det bara 8h tidsskillnad mellan WA.state och Sverige tills ni hemma i Sverige ställer om era klockor. :)
Det har också vart rätt få bilder här på bloggen på senaste men detta beror på att datan strular en del, men kan nog lägga ut bilder från mobilen när jag tar ngr. Får se hur det blir! nu ska jag iaf försöka sova lite eftersom jag ska gå upp tidigt imorgon. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela