matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

3/1-13

Publicerad 2013-01-04 10:07:00 i Allmänt,

Idag har varit en väldigt bra dag. vaknade upp vid 12 åt egg och kalles kaviar me bröd till frukost, muuuums, Rike sov också över här men hon vågade inte smaka kaviarn haha, Eftersom det va soligt gick vi ut på en promenad, vigick ner till vattnet och det kändes bara så bra. lukten av hav och vind va så uppfriskande! Vi hittade massa snäckor och vi försökte kasta macka med stenarna, men det funkade inte så bra.. Vi kom hem och va så sjukt trötta. vi hade stannat uppe för att kolla på titanic kvällen innan, helt random men va så länge sen jag såg den filmen! så när vi kom hem la vi oss i soffan och pratade tills hon va tvungen att gå hem och sen kollade jag på vänner under en lång tid med sheri. Fast sheri rättade också massa engelska uppsatser, jag skulle aldrig vilja va en lärare, inte nog med att man måste ha tålamod under hela dagen när man lär ut, utan också ta med jobbet hem! Nej usch det skulle jag aldrig klara av, typ som att ha läxa i hela sitt liv.. men de får ju också ledigt under sommrarna men ändå tror inte att det är något jag skulle klara av.
nu ska jag sova och imorrn ska jag gå till gymmet igen, va där igår med så det nya året har en bra början antar jag. Sen efter det senare på kvällen ska jag hem till Nola och hon ska laga thai mat, vem vet jag kanske kommer att börja gilla det efter alla dessa år men det tvivlar jag på. Fast är excited för att få prova det! Så jag ska sova över hos henne och sen på lördag ska jag sova över hos Arian, sen på måndag börjar skolan igen! Är ledsen men sammtidigt glad över det. Ledsen för tidiga morgonar och läxor vi kommer ha men glad över att få se alla igen och få mycket att göra.

hörde också att Sverige och USA är i final i hockey, hejar ju såklart på Sverige dåra ;) även om jag verkligen gillar USA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela