matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

HALF WAY!

Publicerad 2013-01-20 23:13:00 i Allmänt,

Idag har jag varit i USA i 5 månader!! Tiden har gått så himla fort jag har bara hälften kvar! Jag vill inte tänka på min hemresa, vill inte lämna allt här och vill definitivt inte börja skolan på riktigt igen. Varför valde jag att gå i nyköping? vill gå i sthlm ist, men det är försent att byta plus att jag har ingen aning vilken skola jag skulle vilja börja på då och om jag skulle byta skulle jag säkert ligga efter i en del ämnen eftersom alla skolor lär ut så olika och sätter upp ämnerna olika. Och varför i hela världen går jag EKONOMI linje!!!? det är ju tortyr. nej jag vill inte tillbaks till skolan och alla bussresorna ochlånga tråkiga stressiga dagar. :( allt är så himla simpelt här. och om jag inte skulle ha alla regler så skulle USA lätt vara stället att bo på. Helt klart. Det ända positiva att komma hem är att jag får träffa min familj och vänner igen. och att jag inte behöver fråga om skjuts hela tiden, och maten. typ det. Jo och fotbollen ju! om jag nu kommer kunna spela fotboll när jag kmr hem, har fått så himla dålig kondition, men jag försöker att jobba upp det igen. Men det här behöver jag ju inte tänka på nu ju! :D Det är ju faktiskt lång tid kvar och sen kommer jag ju ha sommarlov innan skolan så det blir bara bra. :)
Just nu är det soligt ute, vilket det har varit de senaste dagarna men det har också varit svinkallt ute! VI har ju inngen snö elr ngt sånt vilket är skönt, den ända gången jag har saknat snö var under jul. och vi fick ju lite snö då ju. så det har varit as skönt med ingen snö, men de finns fortfarande möjlighet till att det kommer komma, men efter februari är chanserna inte så stora. det är ju mer chans till regn har jag ju hört. men alltså så farligt har det faktiskt inte varit, det va en period som det typ va regn och moln tre veckor i streck och det va lite jobbigt. Men grejen är det regnar inte alltid här, liksom det vräker inte ner men de har bara molniga dagar vilket är jobbigt, men dagarna är ändå ljusa. liksom i sverige blir det typ mörkt vid 4 eller 5 här blir det mörkt vid typ 6. Så mitt hår är fortfarande blont! :D Det ser inte ut som jag färjat det iaf, för annars varje vinter blir ju håret mörkare, och då ser det alltid ut som jag har fetaste utväxten även om jag aldrig har färjat håret.
men idag är det söndag, och jag gick till kyrkan med Frank och sheri, har inte vart där på över en månad tror jag, typ sen julas, och när jag gick dit idag påmindes jag om varför jag har undvikit det. Slöseri med tid, jag lyssnar ändå inte på vad pastorn predikar om, tapar intresset på två sekunder, jag tänkte liksom tillochmed att idag ska jag lyssna, han prata om nohas ark och det kunde ju va lite intresant tänkte jag, men nej jag tänkte på helt andra saker, och jag blev så trött, jag ber om ursäkt om någon som läser detta är kristen men jag är inte direkt troende så.. Iallafall när vi kom hem tänkte jag städa, men jg orkade inte så jag tänkte kolla på gossip girl men sidan ville inte funka så jag skriver här istället och funderar starkt på att städa ist.. men det är så tråkigt men jag borde göra det, och jag borde göra skolarbete också men då städar jag hellre, jag kan göra det med skolan imorrn ist, är ju ledig! :D
Men vid fyra ska jag gå och bowla med några kompisar, va fett länge sen jag va och bowla, hoppas det blir kul, och om vi inte får plats där, liksom om alla banor är fulla går vi till starbucks elr the tea room ist. eller det hoppas jag på iaf. Vill nästan hellre bara gå till starbucks än att bowla, så kul är det ju inte ändå. fast det beror ju på vilka man bowlar med såklart! :)
nu sitter jag också och lyssnar på massa gamla låtar eftersom jag är så himla trött på allt annat. jag måste också åka och shoppa snart! är så trött på mina kläder så det är skrattretande! men jag och eve och helena planerar på att åka om näst nästa lördag, ska bli kul eftersom jag typ aldrig träffar dom!

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2013-01-24 16:29:02

Tiden går fort Matilda, redan 5 månader!
Just nu har vi riktigt kallt i Trosa,20 minus i morse. Det är säkert värre än Sundsvall och Lappland du vet.
Sköt om dig, kram!

Svar: o herregud va kallt!!! är glad att jag inte behöver vara med om det i år.. jadå! hälsa alla så mkt från mig, kram!
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela