matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

Catch up

Publicerad 2013-01-02 01:21:00 i Allmänt,

Okej alltså jag har märkt här att jag inte riktigt gillar att blogga, men jag tänker göra det ändå, enklast så helt enkelt.

Okej så Leavenworth:
Vi kom dit efter ca 3h bilresa, och då checka vi in på hotellet och lämnade alla våra saker och så, sen gick vi till stan och åt lunch , åt tomatsoppa med ravioli och sallad. AS gott. sen gick vi till en affär och köpte pulkor och åkte tillbaka till vårt hotell för mittemot fanns det en pulka backe. inte direkt ngn stor elr så men ändå, det va kul! fast åkte inte så mkt var ju mest rikes småsyskon som åkte eftersom de hade första prioritet på pulkan. Sen så hamnade vi i ett snöbolls krig i typ mist en timme skulle jag tro och i slutet va det alla mot mig och Rike. Va ju kul. men nej det va faktiskt kul skojar inte, kände mig som ett litet barn igen! va ganska längesen som man gjorde det eftersom man har ju fått mycket mer ansvar här än hemma och det är liksom inte samma grej med ens föräldrar. man kan inte göra vad som helst och bete sig hur som helst som man kanske skulle gjort hemma liksom. Men iallafall efter det gick vi in (det va iskallt ute) och sen gick vi till deras kompisars stuga och lagade mat där. och vi åt PASTA! woho! har en känsla av att de alltid gör pasta när jag är där eftersom det vet att jag aldrig äter det hos min familj. Men sen va vi där ett tag och kollade på film. NÄSTA dag gick vi upp tidigt... för att äta frukost.. sen så åkte vi tubing! det va så sjukt kul! man åkte i typ stora deck eller ngt som man kan åka i på ett vattenland en stor gummiring typ, för åkte man upp i en lift med den, man satt baklänges uppför och det fann en grej som man hakade fast den i så att man åkte uppåt, sen där uppe va det en snubbe sm tog loss en och putta ner änför backen! Det roligaste jag gjort, nej det va inte sant, men roligt va det iallafall.
Sen åkte vi hem och typ bara slöa på rummet, tror jag somnade också, sen gick vi till stan igen och kollade ialla deras affärer och hitta massa fina saker men köpte inte riktigt ngt eftersom det va överdrivet dyrt så va inte värt det. Efter det gick vi till hotellets restaurang och åt där, as gott. och vid typ 9,30 gick jag och rike till bubbelpoolen som de hade utomhus brevid den stora poolen, så vi gick liksom fram och tillbaka mellan dem och sen fram och tillbaka mellan bubbelpoolen och snön. Hur mysigt som helst!
Sen nästa dag åkte vi hem efter 11 nån gång, va hemma i kanske tre timmar, sen åkte jag till Akari och sovöver där sen gick vi på bio nästa dag med hennes familj. vi såg Les Mirables elr vad den heter. Väldigt bra men de sjunger ju typ igenom hela filmen men den va väldigt bra! värd att se. :)
efter det kom jag hem och bara slöade, elr jag städade och det tog hur lång tid som helst, men tydligen så dög inte in städning för när jag kom hem idag va typ alla m ina saker, papper, vykort och allt som jag haft på min byrå borta, och de som jag brukar ha framme var borta. eller det va inslängt i garderoben, jag blev fett lack likosm varför va de tvugna att ta bort alla mina personliga saker och viktiga papper som jag hade framme för en anledning liksom. hoppas att jag kan hitta allt i garderoben nu och plus nu måste jag alltså städa igen, min garderob. seriöst lite respektlös tycker jag även om det är jag som är en gäst i deras hus så kan de ju iallafall säga det till mig innan de tar bort allt att jag skulle städa extra och ta bort allt från byrån och hela rummet eftersom det kanske kmr en gäst imorgon som kommer vilja se ditt rum. Folk har sätt mitt rum förut och då när det inte va städat. fattar inte grejen liksom.
Men iallafall, igår, nyårsafton, så vakna jag vid 12, prata med mia, micke, mamma och pappa, lite roligt :) sen gick jag upp åt våfflor, gick på ca 1h promenad/powerwalk, kom hem duscha, damsög trappan, och det tar tid när det är matta. och sen typ packa och så, åkte hem till rike, hjälpte henne med att fixa saker, fixa iordning oss och sen kom bea, rachel, serena, nola, shannon och jessica, Alltså hade så himla kul! Det ända tråkiga va att man inte kunde se ngr fyverkerier. va ju ingen som sköt ngr. :( men vi kunde se några från seattle iaf men va ju rätt långt bort så va inte så kul. den ända nackdelen. vet inte när vi somna, runt 4 kanske, och sen blev vi väckta typ halv tio. så inte så farligt men inte direkt när man vill gå upp. då åkte vi alla hem till mitt hus och åt pannkakor som frank gjorde och det var en del andra människor där med som kom och gick och nu sitter jag här i mitt väldigt städade rum och frank och sheri kollar amerikansk fotboll.
hittills har lovet varit väldigt bra. hoppas resten kmr bli bra också!

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela