matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

9/1-13

Publicerad 2013-01-10 07:06:00 i Allmänt,

Idag va en rätt så skön dag men ändå helt random. Skolan va inte så jobbig precis bara min matte lektion, alltså seriöst jag orkar inte med matte, och den klassen, den klassen är helt mobbad och bara fel. varför valde jag ens att ha matte det här året? kommer ändå fatta lika mycket som jag alltid gjort, typ ingenting. Livet skulle faktiskt underlätta en del om man va bra på det..
Iaf har märkt att jag verkligen älskar min visual desige class! även om det kan va svårt ibland och jag blir inte riktigt alltid nöjd så är det den skönaste lektionen att ha, tillochmed bättre än drama skulle jag tro, elr nej det beror på vad vi gör. som just nu är inte drama så kul, vi skahålla ett tal i typ en minut och stå i en ruta, och talet ska va från nån känd person och de har gett oss kanske 12 eller fler att välja mellan och de flesta är historiska och längre än en minut såklart, så då måste vi ta ur delar från det och göra så att det hänger ihop, skulle inte vara så svårt om det inte va för alla krångliga ord som gör så att man fattar ingenting. plus att vi inte får ändra någonting,vi måste säga exakt det som står. Seriöst grammatiken och alla konstiga ord är nog svårast för mig i skolan. jag läste en text förra lektionen och det var helt obegripligt och tråkigt. Iallafall idag så hade vi bytt platser på historian som är min sista lektion (ja, vi har för det mesta bestämda platser, suger) och det var jag väldigt tacksam för! för förut satt jag ju såklart längstfram i hörnet, är ju oftast föörst på klasslistan så blir ju sådå, men nu sitter jag i mitten typ och brevid samma kille som jag sitter bredvid i visualdesigne! haha helt random ju. Och sen efter skolan när jag skulle ta alla mina saker från mitt skåp va mitt paraply inte där. och jag frågade shianna, min skåpskompis och hon visste inget om det, sa att hon såg det vid lunch , och då frågade jag om katie kanske tog det och det hade hon visst inte för hon lämnade precis skolan och hon hade det inte. och det är inte ett såntdärt litet paraply utan ett stort golfparaply så är ju rätt svårt att missa liksom. Men jag och rachel gick då till the office och frågade dem och de hade det! sa att några hade hittat det ute på parkeringen, liksom wtf? så nån öppnade vårt skåp, tog paraplyet och lämna det på parkeringen? liksom va? fattar ingenting. Men fick iaf tillbaka det! :)
sen gick jag och rachel till gymmet som är längre bort så vi kunde gå på ett pass. HIT. fyfan det va nog det jobbigaste jag gjort! kändes som jag var på militär skola elr ngt förutom att instruktören va mkt snällare och skrek inte i ens ansikte som man ser att de gör i filmer och sånt :) men alltså jag är helt slut efter det. och innan det tränade vi på löparbandet och crosstrainern i typ 50 min och sen körde vi styrka i 30 min. tänker inte träna hårt imorgon direkt, men ska gå på yoga, kommer ha så mkt träningsvärk och min rygg va typ död. Det roliga va innan passet började sa en kille till oss, if emergency of pukeing there is two trachcans in both sides of the room. Då börja vi skratta och han bah, nejmen helt seriöst det är ofta som folk spyr av att det är så jobbigt. Ja men tack för tipset. verkligen nu känner jag mig ju jätte taggad! haha men spydde inte ;) fast vi båda mådde illa efteråt. liksom både hata och älska passet. ska försöka att gå typ en gång i veckan till det tills mitt medlemskap går ut!
nu har jag också precis kollat på Pretty little liars (PLL) och är så stolt att jag kolla på det själv! tycker det är rätt så läskigt hehe.. så nu ska jag kolla på gossip girl så jag inte behöver somna till det! godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela