matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

29/1-13

Publicerad 2013-01-30 06:57:00 i Allmänt,

Under den här senaste tiden har jag varit supertrött och den största anledningen är för att jag måste gå till pack igen, den där extra lektionen på morgonen som är typ i 35-40 min, alltså slöseri med SOVTID. anledningen till att jag måste gå dit är för jag hade ett c i ett ämne. som jag nu har ett A i men det spelar ingen roll för när betygen skrevs in hade jag ett C så jag måste gå dit tills terminen slutar. JAG VILL INTE!!! :( men det bästa är att man kan gå därifrån till en annan lärare så jag brukar bara skriva ett pass och gå till the commons och träffa kompisar där så det är ju iaf ngt positivt, men skulle ärligt talat sova istället, kan ju träffa dom nästan närsom helst annars.
Men iallafall i Fredags hade jag mitt kalas. det va lite annorlunda men kul!!! sen sov de flesta över, alla tjejer, ochpå morgonen åt vi svenska pannkakor med nutella och grädde. Så jävla gott! Så på lördagen gjorde jag ingenting, nolla och rachel stanna kvar ett tag så vi kollade på film och sen när de gick hem fortsatte jag med det. I söndags åkte jag till seattle med Helena och Eve! Verkligen något som behövdes! önskade bara att vi hade mer tid, vi fick springa till tillbaks till färjan för deras gick 20 över och min gick 45, så efter att de precis hunnit med den, (vi stannade nog förlänge på starbucks hehe) så satt jag och väntade på min och sen kom sheri och hämtade mig i bremerton för den lilla färjan går inte på söndagar.
men den shoppingen va verkligen bra!
i går efter skolan gick jag till gymmet.
idag efter skolan gick jag till min mattelärare och gjorde mitt all or nothing quiz för fjärde gången och jag klara det!! woho! efter det gick jag hem kollade på vänner ett tag och ritade min historia läxa och sen åkte till gymmet och körde ett extra litet pass med serena innan vi gick till zumban. haha just nu är det två zumba instruktörer, en tjej och en kille och han kan verkligen dansa, alltså röra på sig. ser jätte roligt ut ibland!
IMOrgon går jag och gymmar med rachel efter skolan sen kanske vi går och kollar på basketbolls matchen i skolan, men det är inte säkert, de brukar vara rätt tråkiga ibland, men nu måste jag läsa boken jag har i engelskan, life as we knew it, har hört att den ska va bra så det hoppas jag på. hittills har ingen bok vi har fått varit särskilt bra, så kan ju va kul för en omväxling om den är bra ju.

juste!!! jag har också ett project som jag gjort i visual designe som de har satt upp i skolan med flera andras! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela