matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

24/1-13

Publicerad 2013-01-25 06:32:00 i Allmänt,

Så idag va det nog inte riktigt min dag, fast den va bra ändå. Eftersom det är the EOC math test idag och imorgon så har vi bara halvdagar (börjar 7.25 och slutar 10.40) och då hade vi ngt som kallas för choises då vi fick välja våra ämnen! så vi valde det via skolhemsidan, så hade valt mina ämnen och allt, men det stog att jag skulle ta the EOC vilket jag inte ska elr behöver för det är ju helt onödigt för mig eftersom jag ändå inte kommer graduate there. så vad är poängen likosm, så då gick jag ner till the main office och sa det, och de sa att jag skulle gå till mitt klassrum där jag skulle göra testet och prata med läraren där så då gick jag upp igen och snacka med han och han skicka mig till bibloteket där den personen som är ansvarig för alla testen och när jag prata med henne va hon sur för att jag inte hade kommit tidigare och sagt det. men jag hade frågat min matte lärare och han sa att han inte visste attt jag behövde ta det och hon som håller i det borde ju veta att utbytesstudenter inte behöver ta det så varför ens skriva upp oss på listan likosm? men hon sa att jag skulle gå till en annan snubbe och fråga vart mina lektioner skulle hållas och som tur va va han himla trevlig och hjälpte mig gärna! så EFTER allt det där med att gå fram och tillbaka över hela skolan typ så visste jag vart jag skulle. :) min första lektion va how to apply/ interview for a job och då va Arian där! woho behövde inte va själv, ochbästa läraren också, önskar att jag har han i ngt ämne nästa tri. efter det så hade jag food lab, det va fett coolt, vi gjorde typ nudlar och det såg ut som små pärlor eller fisk ägg av läsk!
efter skolan gick jag och Rachel till gymmet och körde body pump och efter det maskinerna, va så himla trött. och sen gick vi och kolla i affärer på vägen hem men de har ju typ inget bra. bara massa mat överallt och nej det ville vi ju inte ha. men iaf vid typ 5 gick jag och sheri till student/parents conference, typ som utvecklingssamtal kan väl säga, fast det va frivilligt och alla går under en viss tid till de lärare de vill se. ända anledningen till att vi gick va för att jag kunde få 20 leadership points från en läärare om man kom och träffade henne och det va det ju värt. så nu har jag 95, behöver bara 5 till sen är jag klar!!
imorgon fyller jag år. tänkte bara säga det. och min tårta kommer se ut som ett castle och ha rosa glasyr!! :D förhoppningsvis. :)
nu ska jag kolla på gossip girl och sen sova.

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2013-01-25 08:42:47

Ett jättegrattis till dig Matilda! Kramar från Johan, Mari, Oliver och Oscar.

Svar: tack så jätte mycket!! kram! :)
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela