matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

14/1-13

Publicerad 2013-01-15 07:17:00 i Allmänt,

idag gick jag till HIT igen. det va inte lika jobbigt som förra gången, va en annan instruktör, men det va ändå jobbigt! jag och serena va så glada att det va över när det va slut! och ska gå på det på onsdag med! riktigt stolt över mig själv! Men grejen är ju även fast jag försöker träna ofta äter jag ju så mkt intenyttiga saker, liksom i lördags gjorde sheri 11 pajer till söndagen! när jag kom hem då 13.30 stog alla de där pajerna framme plus brownies och frukt och massa mat och jag va så chockad! men hon bakade bara för frank hade sitt 60 års kalas/öppet hus typ, så alla kunde komma från 1-5 och det va ca 80 pers totalt sm kom. och jag är faktiskt stolt över att jag inte gick ner och sov utan stannade där uppe och va social med massa människor till typ halv sex! Varför jag va så trött va för att i lördags hade jag midyear orientation som va obligatorisk för alla aspekt utbytesstudenter. Så den gruppen som jag brukar träffa och tre andra grupper åkte ut till mirecle ranch, typ ett sommar läger, och va där från lördag-söndag och det va kul! jag träffade två andra svenskar där, men pratade inte svenska med dom kändes för konstigt! vi kunde säga typ svenska ord ibland och städer men inte bara prata ren svenska det känns så onaturligt, likosm att skriva svenska är en helt annan grej än att prata det med nån, vet inte riktigt varför, och när jag väl säger något låter jag så konstig, har jätte konstigt uttal och allt jag vet inte vad! vet inte riktigt hur jag kan förklara det bättre men är så ovan vid att prata svenska här. jag tycker även när jag skyar med min familj när det nu händer att jag låter konstig även om det kanske flyter på rätt bra, ah jag vet inte konstigt är det iallafall.
jag har också tappat bort min nyckel, kan inte hitta den, tur att man kan gå genom garaget så att allt är låst.
jag ska också hjälpa en kille i min actingclass med hans filmproject, han behövde massa som ska va i hans film så jag och alli sa att vi kan hjälpa han med det. tänk så snälla vi kan vara! :)
Jag måste också klippa mig snart, håret börjar bli slitet igen..
IMORgon ska jag va med Rike, har inte träffat henne sen lovet typ! jätte längesen ju! vet inte riktigt vad vi ska göra men troligtvis ska vi gå och simma, nån träningsform måste jag göra minst fem dagar i veckan annars får jag så mkt skuldkänslor, spelar ingen roll om jag tränar hårt elr inte, (som jag inte alltid gör) men känner att jag måste hålla igång och göra ngt, fast känns som att inget hjälper. känns som att det är meningslöst och att inget förbättras, men antar att jag måste ha mer tålamod..
JUSTE! höll nästan på att glömma det bästa!! jag fick ju en julklapp från chelsea!!! så himla fint, jag fick tårar.. liksom själva grejen att hon ens skickade ngt till mig, så himla fint gjort. tack!!

Kommentarer

Postat av: Chelsea

Publicerad 2013-02-02 14:35:33

Haha nu vet du hur det är för mig! Med svenskan Asså!
Läste inläggen nu, därför är min kommentar lite sen :))

Svar: haha ja! tänker aldrig mer mobba dig för det. luuugnt ju :)
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela