matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

Spring break San Diego

Publicerad 2013-04-12 07:18:26 i

Okej så under lovet va jag ju både i san Diego och Mexico! Så jag börjar att skriva om San Diego. Vi landade på lördagen och väntade på flygplatsen tills Frank syster kom och hämta oss. Sen åkte vi till ett ställe för att hyra en bil, Frank och Sheri tog hand om det och jag väntade i helens (Franks syster) bil och pratade med henne. Hon är väldigt snäll och vet verkligen mycket om typ allt haha! Så efter det åkte vi därifrån, Sheri och Frank i en bil och jag o Helen i hennes bil, hon tog oss igenom en stad oc visade oss lite saker sen åkte hon vidare till en park som är känd där i San Diego, balboa park heter den. Det va verkligen jätte fint och massor med folk där. Men det bästa va ju absolut vädret! :D inget regn och inga moln! Det va verkligen shorts väder! Helt underbart. Och efter parken åkte vi hem till hennes och Liz (franks andra syster elr hon är mer en nära kompis) hus. Det va jätte fint och dekorerat i mexikansk stil. Jag fick sova på soffan, inget fel med det, ända jobbiga va att det fanns ingen dörr mellan vardagsrummet och köket så blev väckt av när Frank gick upp. Men men. Det var lördagen. På söndagen va det ju påsk så Sheri ville gå till kyrkan, så vi gick upp för att gå på en easter service kl 10. Va ju inte direkt det roligaste man vart med om, men det va helt okej. Efter kyrkan åkte vi till en liten stad, jätte gullig och kollade i små butiker, de sålde mest mexikanska saker, och sen gick vi och åt på en mexikansk resturang. Smakade också då för första gången friterad glass. Lite oväntat men va ju inte så dåligt ändå haha. Sen åkte vi tillbaks till huset och då packa de ihop sina saker och vi åkte till Anaheim där Disney land ligger. (2h bort) och checka in på ett motell, då är kl kanske runt 8-9 pm. Sover går upp nästa morgon och spenderar hela dagen på Disney land! :D va as kul!
Nästa dag åker vi tillbaka till san Diego och shoppar för skor med Liz. Och senare åker vi till Mexico i tre dagar. Men det berättar jag om senare! Haha och efter Mexico åker vi tillbaka till san Diego så det berättar jag också om sen efter Mexico. Ha en bra dag!
Föresten så vann vi våran tennis match idag! Woho! Sen imorgon blir det att åka på teater och på lördag blir det soundetsgame! Fett taggad! Ända tråkiga jag måste göra är att städa och packa upp.. Har fortfarande alla kläder i resväskan typ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela