matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

Spring Break part 2

Publicerad 2013-04-15 04:11:00 i Allmänt,

Okej så vi åkte till Mexico i tre dagar och bodde hos franks systrar! det va kul. Första dagen ja va gjorde vi inte så mycket eftersom vi kom på eftermiddagen, så vi i huset och vi åt mat och jag vet inte vad. Vi åkte till Tijuan och beställde läderjackor andra dagen och vi åt lunch på ceasars resturang, där ceasar sallad först va uppfunnen, va ärligt talat den godaste ceasar salladen jag ätit! Jag brövade också massa mexicansk mat, tacos och allt såntdär. as gott. Under tiden i mexico gick vi promenader på stranden, åkte till Ensenada, åkte till en utkiksplats, gick på fiskmarknad i ensenada och kollade i affärer. Va verkligen jätte kul!
efter mexico åkte vi tillbaka San Diego och på lördagen gick vi till the san diego zoo för sheris födelsedag och sen efter lunch tog brenden mig till stranden och jag fick träffa hans vänner och se mer av ungdomsliv i San Diego. Va kul! Saknar verkligen värmen där och att alla va så öppna! inte som i Sverige då det är typ awkward när man möter någons vänner, man är ju typ som en outsider, här är man liksom som en av dem eller så att säga. Sen söndag åkte vi hem typ kl 4 på morgonen. sen slöa jag resten av dagen. Det va ett bra lov men ganska mycket åka hit och dit, va lite jobbigt men helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela