matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

20-4-13

Publicerad 2013-04-21 05:12:00 i Allmänt,

Så idag hade vi tennis cup! The narros league elr nått sånt där hette det. Det började kl 8.00 och det slutade runt 5.30, jag spelade dubbles med rika och under dagen spelade vi tre matcher och kollade på när andra från vårt lag spelade. Va super kul! :D vädret kunde ha varit lite bättre dock, det va rätt kallt i vissa stunder som vi behövde vänta och senare mot slutet va vi tvugna att avbryta allt för det började regna rätt så mkt. men efter ca 30-45 min kunde vi spela igen. Vi vann de två första matcherna och sen den i slutet hann vi inte spela klart eftersom det började spö regna igen!!! och ställningen när vi va tvugna att avbrya va 1-1 set, 2-2 i tiebreaker så det blev lika! så vi kom delad första plats i våran grupp! Men tyvärr vann inte vårat lag över det stora hela, men det va kul att spela ändå.
Igår föresten gick jag med Nolla och Rachel och Arian till Mr. SK i skolan. 11 senior guys tävlade om titeln Mr SK, det va as roligt! garva ihjäl mig haha. Sen sov Nolla över här, va så längesen vi gjorde ngt tsm så det va kul. :)
Imorgon ska jag till Seattle, Pikes Marekt och the gum wall med Jodis group, så har en känsla att det kmr bli bra. SEN PÅ MÅNDAG SKA JAG ÄNTLIGEN KLIPPA HÅRET!!! så himla skönt det ska bli att få bort allt det slitna!!!

i dag är det också bara två månder kvar tills jag får träffa min underbara familj! Längtar så mycket efter att se dem! Men är rätt glad att det är två månader kvar för jag älskar verkligen att vara här. Åh så himla delad, men det tror jag nog är rätt vanligt att man blir.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-04-21 10:47:04

Längtar också! Snart är vi där! kram mamma

Svar: snart så!!! kram!
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela