matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

Utkast: Sep. 03, 2012

Publicerad 2012-09-03 07:48:00 i Allmänt,

På den senaste tiden har jag haft fullt upp. I fredags va jag på min första football game! Va faktiskt inte så kul som jag trodde, haha fattade inte alls mycket av alla regler så det va rätt långtråkigt att kolla på. Men i vissa lägen va det bra. :) De hade också cheerleaders och marching band. Det va rätt mäktigt ändå fast ändå inte, vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men den största anledningen till att så många går på alla matcher är för att det är en social grej. Man kommer mest för att visa sitt stöd till laget/skolan och liksom visa upp sig, man vill träffa massa människor och vara social sammtidigt som man kollar på matchen lite halvt. Det var iaf det som de jag gick med va ute efter och det va kul för jag fick träffa massa nya människor! Hela grejen va bara rolig helt enkelt.
Sen nästa dag på lördagen så fick jag träffa en del släktingar till min värdfamilj. Det va väl rätt så kul men va ganska trött så jag orkade ärligt talat inte riktigt med att träffa massa släkt och svara på massa frågor, men de va jätte snälla och trevliga de med!
Sen idag tog vi ( jag + värdfamilj) färjan till Seattle för att gå på bseball. Så sjukt kul! Och de har sesångsbiljetter så fler matcher väntas! Man ser jätte bra från platserna de har och de framför oss är as roliga. (Eftersom de har sesångsbiljetter så har de alltid samma platser) Så de har suttit på samma platseri minst fyra år så de har blivit jätte bra vänner med de framför.
Efter matchen så hade de planerat en överaskning åt mig så vi tog en taxi till nått ställe vid kusten (jag har idag åkt i en gul taxi för första gången) och de gick ut på en stor brygga där det fanns resturander och grejer. Så gick de fram till ett litet stånd och anmälde mig för parashoot! (vet inte hur det stavas men ni fattar,) BLEV SÅ JÄVLA GLAD! va så länge sen jag gjorde det och man får världens bästa känsla när man är där uppe! Bara älskar det! Så är väldigt tacksam för att jag fick göra det.
Efter det åt vi på en resturang som jag glömt bort namnet på men hade något med red att göra. Iallafall så va det gott och efter det tog vi färjan hem där de mötte några som de känt sen tidigare och började prata med dem. Så är väldigt trött nu, ska kolla på grey's anatomy tills jag somnar för imorrn ska jag åka och shoppa med några kompisar. ÄNTLIGEN! behöver kläder. Så det ska bli kul. :)

En del av Seattle

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela