matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

The Space Needle

Publicerad 2012-09-16 04:58:00 i Allmänt,

Idag åkte jag och massa andra roliga utbytesstudenter + våran kontaktperson till Seattle för att åka upp i the space needle! För er som inte vet vad det är så är google inte mer än villig att berätta det för er. :) Man brukar också få se bilder på space needle i början av nästan alla Grey's anatomy avsnitt. Iallafall så börjar jag dagen med att komma på att jag ställt kl en timme för tidigt och går tillbaks till sängen för att somna om. Sen efter att jag gått upp för andra gången skjutsar min värdpapa mig till den lilla färjan här nere som tar mig till Bremerton, där byter jag till färjan som går till Seattle där jag möter upp med större delen av gruppen. det tar ungefär en timme till Seattle och när vi kommer fram möter vi de andra från våran grupp som tagit en annan färja från deras stad.
Vi går till the space needle och får vänta rätt länge tills vi kan åka upp och under tiden har vi det verkligen kul. snacka om att alla verkligen är sociala. väldigt bra. :) Vi åker upp och tar en massa bilder och kollar på utsikten och är där ett tag och sen åker vi ner igen för att kolla suvernir butiken. Efter det va alla suuuuper hungriga så jodi (kontaktpersonen) tog oss till ett centrum med bara massa mat ställen. Efter det gick vi sakta tillbaka längs kusten med många stopp för att kolla på saker och ta kort på allt och alla. vi kom tillbaka till färjan ungefär en timme innan den skulle gå så vi bestämde oss för att åka på the merrygoround och äta glass! Dom har sååå mkt bättre glass här en i Sverige. Typ all glass dom gör är hemmagjord plus att deras lowfat ice-cream smakar faktiskt inte som papper som man kanske kan tro. Iallafall sen åkte vi hem med färjan, jag bytte till den lilla färjan och är nu hemma. Det är va en kort sammanfattningen om min dag. Det kanske inte låter som ngt kul men med dem människorna, fint väder så va det väääääldigt kul! :) Just nu är jag så trött så jag vet inte vad. vill gå och sova och sova över hela söndagen, men nej så kommer det inte bli. måste va uppe ett tag till och sen imorgon ska jag gå till kyrkan. Jag kan iaf gå till den senare mottagningen, jag behöver inte va där kl 9 iaf. så då får jag sova lite! Har märkt nu efter ett tag att jag verkligen gillar att sova. saknar mina sovmorgonar!!! Min skola börjar 7.25 varje dag förutom onsdagar då jag börjar 8.10. jag går upp samma tid som jag gkorde förra året när man åkte buss i en timme. nu tar det typ 5-7 min att gå till skolan.. men jag slutar iaf tidigt, vid 2 varje dag :)

bild av min dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela