matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

kan inte sova så jag skriver här ist.

Publicerad 2012-09-26 06:48:00 i Allmänt,

Just nu ligger jag i min enormt stora sköna säng och kan inte sova. har ett prov imorgon i drama. kmr inte va så svårt kanman ju hoppas och sen på torsdag har jag ett prov i historia. Det kommer verkligen inte gå bra eftersom jag typ är helt lost i det ämnet. läraren pratar hela tiden, seriöst hela tiden as svårt att hänga med så jag vet inte riktigt om det kommer gå så bra eftersom vi har gått igenom flera kapitel på typ två veckor och det är massa ord och händelser och bara usch nej. För mkt. Jag hoppas verkligen att det kommer vara fint väder på torsdag eftersom vi även har earthquake drill. Som att brand alarmet skulle gå men ist är det för earthquake, vi kommer behöva stå utomhus i två timmar. Så ett prov och stå ute i två timmar. Men det är bra missar jobbiga lektioner!

En sak som jag märkt här att det är väldigt inne för tjejer att färga en del av sitt underhår, en sling av sitt underhår rosa eller lila, även blått också men det är inte lika vanligt att se. Haha ser rätt skumt ut asså.. och alla går runt med ryggsäckar och yogapants. Det är även vanligt att ha på sig sport kläder. specielt om man har en match så ska man ha på sig ngt speciellt som man bestämt med sitt lag för att visa att man har match och oftast är det typ sin träningströja eller matchtröja, rätt äckligt om man inte tvättat den.. Men nu har vi fått gameday tröjor, där det står gameday på ryggen och south kitsap high school på framsidan. de är rosa jätte fina :) så nu har vi oftast dem.

Snart är det också homecoming! Om två veckor tror jag.. :) kmr bli bra. Nu ska jag försöka sova igen, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela