matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

First day of school

Publicerad 2012-09-06 07:03:22 i

Idag var min första dag av high school, och generellt känns det bra :) eftersom det är en sån stor skola (ca 2000 elever) kom alla förstaårs elever först 7.25 som man vanligtvis börjar och sen kom alla andra elever. Men de hade även en grupp för alla nya elever som är juniors och seniors (i den va jag med i) och den gruppen skulle va där sammtidigt som förstaårs eleverna eftersom de också är nya till skolan. Det va as bra att dem gjorde så så att vi fick chansen att hitta alla våra klassrum och träffa massa viktiga personer och en rundvisning runt skolan. Jag träffade massa nya människor och det kändes bra helt enkelt. :)
Efter att vi hade ätit lunch kom alla andra elever och jag tyckte de va många bara när softmores va där. Helt sjukt va svårt det är att ta sig fram i korridoren till sin nästa lektion. Detta pga att alla slutar sina lektioner samtidigt och har ett visst antal minuter på sig att ta sig till sin nästa lektion som kan vara på andra sidan byggnaden. Det finns dessutom tre våningar så det va förvirrande men snart kmr jag säkert att hitta jätte bra.
Mina lektioner verkar vara bra, lärarna verkar bra, fast jag ser inte direkt fram emot engelska. Läraren är väldigt sträng och ger än massa uppgifter. Orkar inte med det alls. Hoppas på att få lite särbehandling eftersom jag är utbytesstudent! Haha. Jag har dessutom syslöjd och det ser jag inte heller så mycket fram emot men det har jag bara i en trimester (de har tre terminer) så jag överlever nog :) annars har jag drama, ceramics, man gör saker utan lera och målar, typ skålar och sånt, matte och amerikansk historia. Så 6 ämnen och man har tre/dag och dem är typ 2 h lång elr ngt sånt, vet inte rikigt och nån gång där emellan har man 30 min lunch. Och dresscoden är inte så allvarlig som man tror. De är inte jätte strikta som det verkade som att de skulle vara. :)

Kommentarer

Postat av: Lilli

Publicerad 2012-09-06 07:29:07

Vad är tidskilnaden mellan Seattle och Sverige? :)
Så glad över att du trivs söta!! Känns enklare för oss alla här hemma då ;D <3 puss

Svar: 9 timmar, så jag är nio h efter er! haha åh va glad jag blir, det blir ju enklare för mig också ;) pusspuss! <3
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela