matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

En väldigt svensk dag

Publicerad 2012-09-30 07:45:23 i

Idag har varit extremt "svensk". Det börjar med att jag vaknar vid kanske 11 och är jätte sugen på pannkakor så jag gör pannkakor, svenska dåra, inte amerikanska de smakar inte lika bra tycker jag. Sheri va inte hemma men Frank va och han hade jordnötsmör och sylt på sina, jag gjorde alltså till honom också. Kan inte förstå hur han kan äta det med pannkakor.. Menmen vi är ju olika. Iallafall efter det åkte vi till the farmers market där hitta jag en klocka men som mer är ett armband! As nöjd med det eftersom jag faktiskt behöver en klocka. Efter vi vart där jag och Frank, åkte vi till silverdale till en internationell affär, där hade de svensk mat och godis! Köpte ballerina och singoalla kakor + maltesers. (Absolut det bästa på hela dagen) sen åkte vi hem och jag kollade på grey's anatomy och typ vid halv 7 började jag göra hemmagjorda köttbullar med kokt potatis och brunsås. Jag överkoka potatisen, brunsåsen smaka vidrigt (skyller på deras konstiga smör och soja) och att jag inte riktigt hade ett recept eftersom min mamma var på lokal fest och min pappa va på whisky messa och min Madeleine har jag ingen aning om men tror att hon oxå va på nån fest elr krogen. Haha dem saknar mig så mkt så att de måste fylla hålen i sina hjärtan med alkohol. Haha nej men det är bra att det har kul de med :) och min pappa ringde mig idag! :D tack för samtalet var väldigt snällt, love you! Men iaf tillbaka till min matlagning, köttbullarna blev faktiskt helt okej så det var iaf en sak som va bra :) annars har jag inte gjort så mkt mer idag, ska göra pilates snart så jag får mindre ryggproblem. Och om det blir värre ska jag gå till athmed, de kanske kan hjälpa mig. Men just nu är det inte så farligt :)

Jag blev också frågad till homecoming! Men jag sa nej eftersom han totalt skrämmer mig. Han är rätt konstig och jag ångrar såååå mkt att han på något sätt har mitt nr. Han smsar rätt ofta men jag svarar inte. Borde inte det säga ngt om att jag inte vill ha ngt med han att göra? Det värsta är att han är i samma drama klass som jag så jag träffar honom varannan dag. Men han är inte direkt så farlig rätt mesig skulle jag tro.. Haha gud va taskig jag är men det är ju sant.. Iaf ska gå med ett tjejgäng till homecoming och förhoppningsvis köpa min klänning nästa helg, kmr bli kul :)

Juste spelade även match i torsdags och i fredags, spela mittback och ärligt talat så vet jag inte riktigt vad jag gör men det verkar funka, fast bara ibland, efter fotbollsmatchen i fredags gick jag hem, duscha och sen gick till skolan och kolla fotbollsmatchen (amerikansk fotboll) med Rachel (en annan Rachel än den jag tidigare berätta om) Jessica och lauren, va kul man träffar alltid massa nya människor där! :) har även tre matcher nästa vecka kmr va så trött jag lovar. Och jag har fortfarande inte köpt nya hörlurar jag blir galen på mig själv men kanske kan göra det imorgon.

Det här är det jag köpte idag!

Kommentarer

Postat av: Mikael Ekstam

Publicerad 2012-09-30 18:32:26

Du skulle ha ringt farbror Micke de e en hejare på köttbullar

Svar: ja nästa gång frågar jag dig istället..
Matilda Ahlin

Postat av: peter

Publicerad 2012-10-01 21:13:30

matcherna är med andra laget hoppas jag.
Peter

Svar: har spelat en match med andra laget och tränar ibland med dem men annars så är jag fast i tredjelaget..
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela