matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

8/9-12

Publicerad 2012-09-09 03:38:00 i Allmänt,

idag är det lördag och för typ första gången i mitt liv har jag bara gjort massa nytta hela dagen! otroligt stolt. När jag vaknade gick jag ut och sprang en runda, elr ah jag sprang på en väg och sen vände eftersom jag inte riktigt hade lust att springa vilse. Det va helt okej ända tills jag svängde upp på en annan väg än vad jag brukar för att komma tillbaka till mitt hus. Den vägen var bokstavligen talat en enda stor backe medan den andra vägen delar upp det lite mer (med backarna alltså) Jag trodde jag skulle avlida så jävla jobbigt att springa uppför. Snacka om att man fick mjölksyra, andningssvårigheter och allt annat som man kan få utav sånt. Plus det va väldigtvarmt ute, idag har det varit runt 29 grader. Och under mina ca tre veckor här så har det inte direkt varit kallt ute. Men iallafall efter att jag sprungit duschat och ätit så började jag städa. Dammsuga och allt. Så nu är det väldigt fint nere hos mig :) (har mitt rum på nedervåningen) Sen efter allförmodan så satte jag mig ner för att plugga. Haha liksom på en lördag!? har aldrig hänt mig tror jag.. men jag var faktiskt tvungen att göra det idag eftersom imorrn har jag inte tid och det ska va klart till på måndag så nu har jag inga mer läxor tills dess. Jag är väldigt glad över att jag bor med en lärare eftersom annars skulle jag inte klarat av att göra allt som läraren bad oss att göra. I engelska läser vi "the scarlet letter" på typ gammaldags engelska elr ngt. helt obegripligt! så min värdmamma fick sitta och förklara hela kapitlett för mig (eftersom jag var tvungen att svara på massa frågor) haha engelska är inte mitt favorit ämne direkt. Så himla tråkigt! Fast det kanske jag redan har sagt.. Iallafall de ämnena jag kommer gilla mest är nog drama och historia eftersom läraren i historia är så himla skön. Så rolig och han tror inte på läxor. Han tycker det är slöseri med tid. Äntligen någon som fattar det! Och drama för att det är allmänt kul och en slapp lektion.
Iallafall det ända negativa som hände idag är att på något sätt så gick mina hörlurar sönder så att bara ena hörluren funkar. Det är väldigt frustrerande och jobbigt eftersom jag nu måste köpa nya och jag gillade verkligen mina hörlurar, liksom bästa basen och allt.

Imorgon som jag sa tidigare har jag massor att göra. eller inte massor men det kommer ta upp hela dagen. Först ska jag gå till kyrkan och efter det, fortfarande i kyrkan, ska jag ta hand om tvååringar elr ngt sådant, fråga mig inte varför det är ngt som mina värdföräldrar gör en gång i månaden. efter det ska vi åka till min kontaktpersons hus och ha ett möte eller något med alla andra utbytesstudenter från samma program som är här i närheten. Hon ska nog ge oss massa information eller ngt. Blir säkert bra!

Igår så var jag på en till baseball game. dem förlora, fett synd men livet går vidare som de säger. Haha jag är inte så inne i baseball men det är roligt att titta på live :) annars har jag gått i skolan, tränat fotboll, mött nya människor och sovit.

En bild av min skola

Kommentarer

Postat av: Tant

Publicerad 2012-09-09 09:59:34

Hahhahhaahhahhhahahahah hörlurarna Matilda! Jag är inte det minsta förvånad. Jag förstår inte hur du lyckas (sådärgulgubbesomkollarnerimarkenlitebekymratsomfinnspåiphone) <3

Svar: hahaha men eller hur! alltid jag som får sånna trasiga hörlurar! Så himla dumt (ensåndärlikadangubbesomdugjordetillmig) <3
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela