matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

23/9-12 söndag

Publicerad 2012-09-24 03:37:00 i Allmänt,

Rätt mycket har hänt sen jag senast skrev här. För att göra allt lättare för mig så jag inte rör ihop saker tänker jag skriva vad som hände under precis den dagen. Har märkt att jag lätt blir förvirrad, haha känner mig gammal.
TORSDAG:
Det hände inte så mycket den dagen men den var otroooligt lång och bara helt seg. Efter skolan gick jag hem och hämtade mina saker för att sen gå tillbaka till skolan för att spela match med JV. (näst bästa laget) Skolan slutade vid två och vi skulle träffas vid tre och åka till Mount Tahoma som är ungefär 45 min härifrån. Spela back (inte för att det är någon överaskning) och det kändes otroligt bra att spela med dom! vi vann med 9-0 och det var nästan tråkigt att spela för att vi hade bollen hela tiden. Då menar jag verkligen hela tiden. tror att dem fick ett anfall under hela matchen, var väldigt tråkig match för målvakten. Våran coach fick t.o.m komma på regler som att alla måste röra bollen inom laget innan vi fick gå till anfall, eller att vi bara fick göra nickmål. Aja dem var iaf inte så bra med andra ord. Varför det kändes bra att spela med dem var för att de påminde mig om hur mitt gamla lag spelar. Alltså väldigt bra passningsspel och hittar alltid varandra på plan. Det laget som jag egentligen spelar i gör inte det överhuvudtaget. Helt värdelöst. Men iaf efter våran match stannade vi för att kolla på varsity (det bästa laget) spela deras match och sen efter det åkte vi hem. Va hemma kanske runt halv 10 så jag kollade på film med frank och Sheri.
FREDAG:
Va en bra skoldag och på syslöjden fick vi godis! men det va inge gott godis men ändå. Den dagen skulle jag egentligen ha spelat match men kunde inte eftersom mina värdfamilj hade biljetter till en teaterföreställning i Seattle! Det va en musikal som hette Memphis och den var sjukt bra. Innan vi kollade på teatern åt vi på en resturang där de hade typ världens godaste mat och morotskaka! Det va verkligen super mysigt, önska bara att jag inte hade vart så himla trött, men det va verkligen en bra dag.
LÖRDAG:
vaknade 07.30 för att skypa med min familj. vi pratade ungefär i 1.5 h kändes väldigt bra. Jag saknar dem. De visade mig att marabou hade kommit ut med en ny smak så jag förväntar mig ett paket från Sverige snart med godis och kläder innuti :) När kl va ca 10 gick jag till skolan för att bli upphämtad av Rachel och rica, vi skulle åka till Puyulup fair med Rachels familj! Jag trodde vi skulle åka dit direkt men där hade jag fel! Rachels lillasyster skulle ta kort med sitt fotbollslag och sen spela match! va så kul att kolla på. Hon va kanske 8-9 år så va väldigt underhållande att kolla på deras match. Efter att hon spelat klartåkte vi hem till Rachel så att hon kunde byta om och sen åkte vi till the fair! När vi kom dit va det massa människor där och köerna till åk atraktionerna var hur långa som helst så vi bestämde oss för att äta lunch först. Sen kollade vi på olika djur allt från kossor till kängrus. Lite random men ändå. Sen köpte vi glass som de gjorde där, då de tog mjölken direkt från kossan på plats. lite udda men det va gott. Efter allt det där köpte vi poäng för att åka aktrationerna. När vi stod i kö till en, jag, Rachel och Rica så kom det tre andra fram till oss och fråga om en utav oss kunde åka med en utav dem eftersom man bara kunde åka två. Så vi börja prata med dem Wayet, Ester och kmr inte ihåg den trejdes namn men han va snäll. Ester va tydligen svensk så hon började prata svenska med mig. Va helt random kändes sjukt konstigt att prata svenska med någon liksom offentligt i USA. Annars är den ända gången jag pratat svenska när jag skypat med min familj. Haha tyckte det va lite roligt. Men iaf så började vi umgås med dem resten av kvällen tills de va tvugna att gå och sen va vi också tvugna att åka hem. Det va också en väldigt bra dag.
SÖNDAG:
idag vaknade jag kl 11 och hade ont i halsen och kände mig febrig. var otroligt tacksam över att min värdfamilj inte hade väckt mig för att gå till kyrkan med dem för jag behövde verkligen sova. Plus att jag kände mig sjuk. När jag gick upp va ingen hemma eftersom de va i kyrkan så jag tog det lugnt och bara kollade på tv. sen efter ett tag började jag städa (det behövdes verkligen) och sen efter det så pluggade jag. Har fortfarande lite kvar som jag måste plugga. måste lära mig saker om lera tills imorrn, har ett test om vad lera är gjort av och vilka redskap man ska anväda och vad de heter när man tillverkar saker. Helt onödigt tycker jag men det tycker tydligen inte läraren. trodde inte att man skulle få läxa i ceramics. Men iaf, har setat här uppe i köket/vardagsrummet och Frank har kollat på baseball och amerikansk fotboll hela dagen. menar verkligen HELA DAGEN. Så otroligt tråkigt att kolla på! fattar inte att han tycker det är underhållande.. Men det har iaf gjort så att jag kan koncentrera mig på det jag gör eftersom han kollade på sport som är helt ointresant. Baseboll är bara intresant om man kollar på det live annars blir det tråkigt eftersom det är så himla seeeegt! Men men vi alla tycker ju olika. Just nu är jag fortfarande trött, har varit trött hela veckan, måste verkligen sova mer, känner mig för det mesta som en zombie. inte bra det.
Vill även säga GRATTIS till TVD som kom på andra plats i serien! sjukt bra!!! :D

Rachel och Rica!

Kommentarer

Postat av: asivol

Publicerad 2012-09-24 07:40:27

MOROTSKAKA åh, vi klarade oss ju galant utan Per Moberg hjälp när bi bakade haha ;) <3

Svar: hahah ja men elr hur! vi var rena talanger helt klart. :D <3
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela