matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

18/9-12

Publicerad 2012-09-19 06:47:00 i Allmänt,

Jag blir så förvirrad av USAs datumskrivning, att dem skriver månad, dag år och inte dag,månad,år. väldigt irriterande eftersom man måste typ skriva datum på precis allt man gör i skolan. Men har faktiskt under senaste tiden skrivit rätt! :) heja mig.
Som jag sagt tidigare går jag upp vid samma tid som jag gjorde förra året när jag åkte buss i en timme som jag gör nu när det tar fem min att gå. Jag somnar ungefär samma tid också men ändå så är jag så trött hela tiden! fattar inte varför, va inte såhär trött förra året. tror jag.. haha jag vet inte, bara ngt som jag har tänkt på.
Idag hade jag också min första match! spelade mittback och va faktiskt bra på det. (är faktiskt chockad) men det gick bra för mig :) fast vi förlorade med 6-2.. men till mitt försvar över mitt lag så har vi inte riktigt någon målvakt och alla spelar typ på olika sätt om det makes any sence. kmr inte på det svenska ordet.. men iaf så va det kul att spela men det va riktigt varmt! typ 29 grader. Vädret har verkligen börjat gå upp och ner nu, ena dagen kan det vara as varmt som idag, 29 grader medan andra dagar är det 18 grader och kalla vindar, vilket alltså gör det kallt.
läxor här är svårt, matten som jag har är egentligen väldigt enkel och min matte lärare är rätt störd och ganska seg. han typ dumförklarar oss lite fast ändå inte. Han är konstig helt enkelt. men just nu håller vi på med grafer vilket jag inte alls är bra på eftersom jag inte fattade ngt av det förra året. vi va ju tvugna att lära oss allt på miniräknaren (vilket var väldigt komplicerat) och nu vill han inte att vi ska använda miniräknare alls, vilket måste betyda att det ändå är rätt lätta tal som vi ska klara men jag fattar ändå inte. Plus att alla termer på engelskagör mig förvirrad. det måste va hemst att vara stum och inte kunna säga det man vill, liksom förklara så att nån fattar. Kanske kan dem teckenspråk dåra men alla kan faktiskt inte det och om den ska förklara ngt till nån som inte kan dens språk eller teckenspråk måste vara svårt liksom.
iallafall så har jag inte direkt mkt läxor jämfört med andra men eftersom det är på engelska tar det längre tid att göra dem. det går liksom saktare. Imorgon har jag sovmorgon! wohoo

rätt så gammal bild från en av våra fotbollsträning

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela