matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

helgen

Publicerad 2012-10-23 06:05:00 i Allmänt,

Okej det har hänt mycket sen sist. tror jag.. Iallafall, i fredags var det vår sista homegame i football och så var det homecoming game. Det betyder alltså att bandet gjorde en extra speciell framförande och under halvlek så utsågs Homecoming queen and king. Det var åtta par som hade blivit nominerade av elevera och sen har man kunnat rösta på dem under luncherna. Så under halvlek så åkte de ut på springbanan runt fotbollsplanen i golfbilar och sen presentera de dem och sen sa de vem som hade vunnit. Det va kul och eftersom det va sista hemma matchen var det väldigt många människor där så man träffade alltid någon man kände vart man än gick (man går liksom runt mer och pratar med folk än att kolla på matchen) Vilket jag tyckte va bra eftersom amerikansk fotboll inte är så intresant eftersom jag inte förstår reglerna. Det ända roliga att se är alla tacklingar och när de gör toutchdown. :) Det regnade också typ hela kvällen och blåste iskallt. Mina skor var fortfarande blöta nästa dag så jag behöver nog nya skor och en jacka (har inte ne regnjacka precis) eftersom det regnar typ varje dag.
På lördagen var det homecoming! så börjar dagen med att skypa med min familj och många släktingar som firade maddes födeksedag, det va kul :) men sen efter det såg jag att min kära kompis chelsea va inne på skype, så skypa med henne typ i några timmar tills det va en timme kvar tills jag skulle bli upphämtad av Akari kl 3. Mina värdföräldrar va inte hemma denna helg och mitt programm förbjuder att man sover ensam hemma så jag skulle sova hos henne och göra mig redo för homecoming! Jag såg inte riiiiktigt ut som jag ville. Mitt hår va katastrofalt och va bara platt, min kläning som jag hade tyckter jag ärligt talat inte så mkt om men den va väl helt okej :) som jag har nämt tidigare hade jag bara två timmar på mig i Silverdale mall (inte direkt ngt bra ställe att köpa speciella klänningar på) att köpa skor och klänning. MEN det va bra ändå, va så kul! på homecoming alltså. Först åt vi middag på the lighthouse, en fin resturang vid vattnet, maten va så sjukt underbart god och det va jätte mysigt. Efter resturangen åkte vi till dansen kl 8 och det va kö för att komma in, och det va såklart svinkallt ute, men det regnade iaf inte :) Sen när vi kom in tog vi massa kort och sen börja dansa. Alltså dem kunde ju ha bättre musik.. De hade många gamla låtar och rap. Seriöst rap musik kan man ju inte direkt dansa till, MEn till deras sorts dans kan man. Asså blev lite chockad när jag såg alla dansa dem typ grunchar hela tiden.. för er som inte vet vad det är så är det när tjejen har sin rumpa mot killens skrev och så dansar de så. De dansa också typ rumpa mot rumpa hela tiden. Så det va lite annorlunda. Men dedansade inte så hela tiden, vilket va bra. :)
Men det va kul och defenetivt en upplevelse som jag kommer minnas.

Nästa dag på söndagen så åkte vi till ett outletmall för att shoppa! Jag blev lite besviken för att de hade typ inga "ungdomliga" affärer så jag hittade inte direkt något.. Behövde en vanlig halsduk, jacka, höstskor, varmare kläder plus mer, hittade typ inget utav det och de hade många affärer, men inga som jag gilla precis. Men deras smycke affär va as bra. :) Vi va borta typ hela dagen och jag va supertrött när vi kom hem och jag kmr faktiskt inte ihåg va jag gjorde då, så det måste alltså inte ha varit något viktigt.

Idag på min syslöjd gjorde jag en kudde! den är jätte söt med blåa fåglar på jag gillar den. :)
åh juste fotbollen slutar den här veckan så ska försöka hitta en ny sport! Är rätt tråkigt men ändå rätt skönt eftersom det är så freaking kallt ute och dåligt väder så en indoor sportactivitie skulle inte skada :)

homecomingbild,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela