matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

7/10-12

Publicerad 2012-10-08 04:50:00 i Allmänt,

Som jag har försökt att stressa mindre. Verkligen försökt. men tydligen är jag inte den personen som bara kan sluta stressa, även om jag är så sjukt lat så för varje liten sak blir jag stressad över. Ganska jobbigt faktiskt men det funkar. Hittills iallafall.
Den här helgen trodde jag att jag skulle ha shoppat en väldans massa men så blev det inte.. I lördags va jag i seattle med andra från min organisation vi va på the EMP, något musical project. det va kul! vi gjorde en musik vidieo och testade massa olika intrument osv. efter det skulle vi äta på ett billigt hamburgarställe men ingen visste vägen dit så det tog ett tag innan vi kom dit sen var det också massa människor där när vi väl kom fram så det tog ett tag tills alla fick sin mat. Efter det skulle vi egentligen ha shoppat MEN vi hade för lite tid tills färjan gick så det hann vi inte med. Plus att jag missade min lilla färja tillbaka till min stad. men det va en bra dag iallafall. :)
Idag så skulle jag egentligen åkt till Seattle med några kompisar för att shoppa homecoming dress MEN organisationen tillåter inte att man åker själv utan vuxet sällskap. Så tre utav oss åkte till Silverdalemall istället som är kanske 20 min bort för det va okej. Så vi kollade runt där men de hade inte så stort utbud, helt värdelöst enligt mig men jag lyckades hitta en klänning iallafall och ett par skor! Så hoppas det blir bra, inte riktigt vad jag va ute efter men kommer inte ha så många chanser att shoppa igen så jag antar att det va det bästa jag kunde göra. men jag är inte helt förkrossad av mitt val, tycker det vart rätt bra faktiskt. Med tanke på att vi bara hade två timmar på oss att hitta allt. Jag som ville shoppa "normala" kläder också. menmen antar att man inte kan få allt här i livet.. Känns bara så jobbigt att inte ha så mkt att välja mellan när det kommer till kläder, känns som jag inte har nånting. Ilandsproblem jag vet, haha saknar mina kläder som jag lämnat hemma.
Resten av dagen har jag inte gjort nånting, kollat på greys anatomy ochätit. Jag tänkte faktiskt gå ut och springa men har fan ingen motivation för det, jag skulle bara springa vilse men kanske kan gå till skolan imorrn och springa på banan där. Juste jag är ledig imorrn, alltså på måndag, så sköööönt! skolan är verkligen energi krävandeoch jag har då inte ofta den energin.
Nu ska jag fortsätta kolla på Greys anatomy eftersom mina värdföräldrar fortfarande kollar på sport, som dem gjort hela dagen, tror också jag ska äta ett äpple. men bara kanske.

Kommentarer

Postat av: Lillilol

Publicerad 2012-10-09 19:49:06

Vi vill ha bild på klänningen och skornaNUU!!!!! :D <3

Svar: hahah kan skicka bild när själva kvällen är ist. hihihi :) <3
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela