matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

30/10-12

Publicerad 2012-10-31 06:19:58 i Allmänt,

Imorgon är det halloween och här ligger jag och lyssnar på julmusik. Typical. Iallafall är fett taggad inför imorrn! Ska till en kompis och med hennes familj gå bort nånstans för att äta middag och sen ska vi gå trick or treating! Ska bli så kul! va så längesen man gjorde något sånt och här går typ alla tonåringar bus elr godis. Det kommer bli så grymt och jag har världens bästa costume! Hoppas bara allt kommer att passa tsm :) Mer av det kommer jag skriva om imorgon eller troligtvis torsdag elr fredag, även bilder kommer.

Så i fredags var jag på teaterföreställning i seattle igen med frank och sheri. vi såg the addams family. Det va en musikal men den va grymt bra och rolig. Innan vi såg den åt vi på en resturang som låg rakt över gatan, de har världens godaste morotskaka alltsåjag döööör,
I lördags hade vi ett "halloween party" hos Jodi (min lokala kontakt person som gör alla aktiviteter för gruppen med utbytesstudenter), det va inte riktigt en fest, och ingen va utklädd. vi åt pizza snacks, (inget att rekomendera) det va typ frysta små saker som smakade halvt som pizza, det va inte direkt gott, iaf och efter det gjorde vi carmel apples. det va kul, men väldigt svårt att äta, väldigt kladdigt och om man äter för mkt mår man dåligt, helt klart. Iaf sen kom det roligaste. vi åkte till en hounted wrecked yard, typ som ett spökhus men det var utomhus men delar som de byggt va inomhus. HAha va sjukt läskigt men ändå kul!

Sen idag va jag och testade gymmet som jag kanske (eller jag ska) börja på. Gick på ett zumba pass, haha det va kul, va så längesen jag gjorde zumba så va kul att göra det igen. Men jag ska definitivt bli medlem där, olymic fitnessclub, as bra. De har massor av klasser och de andra sakerna, kmr inte på namnet, men när man tränar själv är också bra.

Kommentarer

Postat av: Magnus Ahin

Publicerad 2012-10-31 14:35:03

Ser fram emot en bild på dig från "trick or treat"!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela