matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

10/10-12

Publicerad 2012-10-11 05:18:00 i Allmänt,

Okej alla vet hur det är att ha massa att göra men ändå så sitter man och gör helt onödiga saker? Det gör jag nu. Har helt enkelt ingen lust att göra nånting vill bara ligga i sängen och kolla grey's anatomy, skulle vara så skönt! Men nej jag har massvis att göra.. men ska inte klaga det är typ ingenting jämfört med hur det va förra året. I skolan alltså. Förra året va rena tortyren, nu är det så mycket enklare! Iallafall om man inte tar så jobbiga ämnen. Jag har två ämnen som är mer krävande och det är engelska och historia. Till min förvåning har jag ett A i engelska, hittills iaf och i historia tror jag jag har ett C-. vet inte om det gör nått för jag måste ha ett C och om det är ett C minus borde det inte göra så mycket.. Men iaf grejen är att det är enklare i skolan här än i Sverige. Om man inte tar massa avancerande klasser men det gör ju inte jag. :)
Idag var första gången det va molnigt hela dagen sen jag kom hit. Antar att jag får börja vänja mig vid det. typ det ända negativa häromkring och att jag fortfarande inte får upp mitt f** skåp. Måste be nån att verkligen visa mig hur man gör... har inte direkt lust med att bära runt på en jacka i min väska när nu det behövs. Hitills har jag bara varit tvungen att ha jacka på mig två gånger när jag gått till skolan, annars har det inte varit så kallt. :)
Spelade också match idag! Mot Gig Harbour (en annan skola typ 30 min bort) Det gick ju rätt så bra då vi spela lika. Om ni ville veta den informationen. Är ganska ledsen eftersom snart så är fotbollssesången slut och då måste jag hitta en annan sport.. eller jag måste inte men jag vill, fast grejen är ju att de inte erbjuder så roliga sporter under vintern. kanske kan skaffa ett gymkort ist :)
det skulle också funka. För jag måste verkligen träna här eftersom jag vägrar gå upp i vikt. Dom äter inte direkt så nyttig mat hela tiden.. eller min värdfamilj är ganska bra på att äta nyttigt fast de äter typ efterrätt varannan dag och chips och grejer innan maten och massa skit. Inte bra alls.
En annna sak som jag har märkt är att de flesta personerna är lite efter här när det gäller musik.. Typ en person hade hört Danza Kouduro (hhah vet inte hur det stavas) från mitt fotbollslag och den låten kom ut för typ evigheter sen. Men de är väldigt uppdaterade på justin bieber och tylor swift. Fast det är ju bara dem i mitt fotbollslag men antar då att majoriteten av alla tjejer här är likadana. men det är bara vad jag tror.
Annars har jag inte så mycket mer att säga idag.. måste börja plugga.. har troligtvis ett omprov imorgon men måste inte göra det fast skulle vara väldigt bra om jag gjorde.. och har enegelska.. och ceramics.. typ sista gången jag har läxa i ceramics, har haft det en gång förut.. haha och nu svamlar jag bara så jag ska sluta med det :)

hahah jag vet att jag tjatar om min fina utsikt men kan inte låta bli..

Kommentarer

Postat av: Magnus Ahin

Publicerad 2012-10-13 16:07:13

Grym utsikt!

Svar: jag tycker så! :D
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela