matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

Utkast: Nov. 06, 2012

Publicerad 2012-11-06 01:06:00 i Allmänt,

har fått vissa klagomål från en del att jag inte uppdaterar min blogg tillräckligt ofta.. ska försöka bättra mig så gått det går.

Iallafall akvariumet i seattle va kul! eller själva grejen va kanske inte så kul men människorna som man va med gjorde det roligt :) De hade många fiskar såklart och grejer men de gulligaste va uttrarna! åh dom va bara så himla söta!! De hade även en säl, men blev besviken på att de inte hade en haj av något slag, Efer att vi hade varit på akvariumet saken fick vi gå och äta nån stans i närheten så vi åt på subway jag och några till, alltså man kan inget annat än att älska det stället..! Sen hade vi tid för att shoppa men vi fick inte lämna vattenfronten och där finns det typ bara turist affärer så det va inte direkt någon shopping. Istället för att kolla igenom alla turist butiker så gick vi till starbucks och satt där för den mesta av tiden. va mysigt. :)

I söndags så gick jag till gymmet ist för att följa med min värdfamilj till kyrkan.. vet inte riktigt om de gillar att jag inte ibland följer med dom men de kan inte tvinga mig att gå. :) Så jag gick på ett pass som heter booty Barre, hahah asså har så himla mycket träningsverk just nu, det va typ massa balett övningar som man gjorde med hantlar och grejer. herregud va ballerinor måste va vältränade! Jag skulle vilja gå på det passet varje gång för de har bara det på söndagar kl 10, men vill inte direkt förolämpa min värdfamilj elr ngt genom att inte gå till kyrkan, jag märkte speciellt att Frank inte gillade det men som sagt de har själva sagt att de inte tvingar mig att gå till kyrkan jag har ett val, men fortfarande så vill jag inte att det ska bli konstigt emellan oss bara för att jag inte går till kyrkan. Aja får se hur jag gör med det.

Just nu sitter jag och äter trick or treat godis som jag fick ihop på halloween! Är så himla sötsugen hela tiden, fett jobbigt. och nu har jag ont i huvuet. plus att jag har massa engelska som jag måste ha gjort tills imorrn. asså tycker jag borde få mindre att göra eller enklare uppgifter.

På onsdag ska jag gå till keyclubb för första gången! De håller på med typ community stuff, hjälper samhället osv. Det ska nog bli kul :) sen ska jag också kolla när Artclubb träffas, tänkte fråga läraren idag men han va inte där elr något, jag kunde inte hitta honom och kände inte direkt för att leta över hela skolan efter honom.

Tror också att min katt har börjat gilla mig mer! :) igår klättra hon på mina axlar, hon är så söt jag vill ta med henne hem sen när jag ska åka!

Juste det är hur mycket politik snack här, det har varit det rätt länge, och blir rätt chockad över att de typ gör reklamer om hur mycket fel obama eller romney gör. de typ säger att den andra suger och kan inte göra någonting rätt. Och alla här runt omkring tycker att båda suger men frågan är vem som är minst dåligast. Alltså jag orkar inte med allt! Så himla tråkigt att lyssna på. Är glad över att valet är imorrn, men det kanske kmr skjutas upp pga sandy. så vem vet.

Just nu kan jag se bergen utanför mitt fönster och de har snö på sig! Fick ett väldans sug på att åka skidor just nu!

Här är en bild från seattle på akvariumet på Kristine och Emelie :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela