matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

Thanksgiving

Publicerad 2012-11-24 03:00:00 i Allmänt,

Så igår va det Thanksgiving, matkomans dag. Dagen börja med att jag vakna typ vid tio, gick upp och såg på macys thanksgiving parade på tven, åt frukost, duscha, städa lite grann va klar vid typ tolv hjälpte frank och sheri med att förbereda massa sen vänta tills alla kom och det va typ vid halv 4. var då vid den tiden vrål hungrig eftersom jag bara ätit flingor och mjölk vid 10. SÅ sen åt vi halv fem. Hela deras familj på Sheris sida var där och en granne. Det var så mkt mat så det fanns liksom inte. Herregud. Men allt va ju inte direkt något som man ville äta men ändå. Turkyn va god,fast ärligt talat så är den som pappa gör mkt godare, deras smakade inte så mycket plus att dom hade massa scelleri i och det är ju jätte äckligt. Har inte bra minnen av selleri. Sen hade de äpplepaj,pumpapaj, och peakanpaj. äpplepajen va godast. enligt mig :) Så vi åt och prata och kolla på amerikansk fotboll och ja det va typ det. När alla sen gick åkte jag till Rikes hus och sov över där för vi skulle upp och shoppa!!! Vi åkte hemmifrån 0500, (det va blck friday idag) vi shoppa i 7 timmar och åt lunch på världens gulligaste cafe! så mysigt! De har världens godaste varm choklad och sallad. (om man tar bort alla oliver förstårs) Och eftersom vissa affärer öppna så tidigt så va det inte överdrivet med folk i affärerna, typ som wallmart öppna kl 20.00 igårkväll men dit gick vi inte. JAg hitta massor med saker, till mig själv men även till andra. HAha asså det är fett svårt att hitta ngt till mina värdföräldrar, har ingenaning om vad jag ska ge dem.. Den här julen kmr minst sagt bli annorlunda, men på ett bra sätt kan man ju hoppas!

endel av sakerna som jag köpte,

Kommentarer

Postat av: Magnus

Publicerad 2012-11-24 22:26:09

Kul att höra att min kalkon håller hög klass :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela