matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

Halloween

Publicerad 2012-11-03 06:25:00 i Allmänt,

Halloween är ju bara såååå mkt roligare här än i Sverige kan man ju lugnt säga. Majoriteten av alla hus var dekorerade med massa halloween pynt och flera kom utklädd till skolan. Va kul att se allas utklädnader, vissa va ju as bra! Men iallafall på halloween så var jag och trick or treatade! Va fett kul!! Jag gick med min kompis och hennes småsyskon och deras familj va hos en anna familj där flera andra familjer va så vi var en hel del. träffade en tjej där som hette Mary som vi också gick med, hon va as schysst. Det var hur många barn i samma område som gick bus eller godis det va sjukt. Familjen som vi bodde hos sa att de brukar få ungefär 400 st som kommer för bus eller godis till dem varje år ! haha är ju hel skumt.
Efter att vi gått klart så delade vi ut godis som kom till våran dörr, va faktiskt rätt kul, man fick väldigt många olikapersoner och deras utklädnad, vissa småbarn va bara så söta att man nästan dog!
Annars så gjorde jag ärligt talat inte så mkt mer förutom att gå i skolan. hade inte direkt så mkt tid därimellan eftersom vi skulle till gig harbour och äta middag där och allt.

Jag va utkläd till en humla!

 
Så imorgon ska jag åka till seattle aquarium! wihoo hoppas det blir kul :)

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-11-05 11:43:16

Väldigt fina färger på "humlan" tycker jag :)

Svar: haha ja, en av anledningarna till att jag gillar det! :)
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela