matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

29/11-12

Publicerad 2012-11-30 06:19:00 i Allmänt,

Så imorgon är det sista dagen av trimestern! KOmmer få mitt nya schema imorgon och kommer ta samma lektioner fast istället för ceramics och syslöjd ska jag ta drawing&painting och interior designe! Hoppas det kommer bli kul! Och jag hoppas verkligen att jag kommer få en ny engelska lärare för han som jag har nu är ju hemsk! så himla strikt och är hel stressad ju. Jätte jobbigt att va på hans lektioner. Men hade hans sista lektion idag! Och idag va sista lektionen av ceramics, kommer sakna den klassen och dem människorna som va där! Iallafall så imorgon har jag två finals kvar att göra, sen efter skolan är det B of U club meetig och efter det ska jag och Rike gå till the tea house eller va det nu kallas. Ett jätte mysigt ställe som vi va på förut, Så det kommer barabli hur bra som helst.
I tisdags va jag på bio med Heather, men vi såg inte twilight wftwesom hon inte tycker det är bra.. asså om jag inte ser den snart kommer jag bli galen! Men kanske ska gå nästa vecka med Rike även om hon redan har sätt den en gång. Sen efter bion gick jag på zumba och kände mig jätte hälsosam. I onsdags efter skolan va det FCCLA meeting, det är en club som jag gillar, vet inte om jag sagt det förut men de gör community service, har säkert nämt det förut men just nu håller det på med ett project som heter adopt a familiy. De har samlat in önskelistor från familjer som inte har råd med att köpa presenter eller ngt liknande och så har de skrivit en önske lista och så ska vi sätta upp de i skolan så att elever kan välja något utav det som står och ge det i julklapp! Svenska skolor borde ha mer volentär grejer.

Iallafall jag väntar fortfarande på mitt paket från med familj med mina skor i, förhoppningsvis kommer de imorgon eller i helgen!

Mitt sista project i ceramics, The Lorax! (för er som inte sätt filmen.. gör det.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela