matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

26/11-12

Publicerad 2012-11-27 06:47:00 i Allmänt,

Idag va en sån där otroligt lång dag.. För det första sov jag jätte dåligt och det hjälpte inte direkt att jag va tvungen att gå upp runt 5 i morse för att va i skolan runt 6 för att göra klar arbeten i ceramics. Man kan inte stanna efter skolan och jobba i hans klass eftersom han vill hem. Så man måste då komma in innan skolan börjar. Men det gör faktiskt inte så mycket, det är bara tredje gången jag går dit så tidigt. Och idag hämta Amber mig så jag slapp gå till skolan, PLUS hon tog med sig en mocha late från starbucks till mig!! Det gjorde hela min dag alltså. Sen efter det va det en helt vanlig måndag, men just nu har man så mycket att göra pga att första trimestern slutar nu på fredag så nu har man massa finals, prov på allt man gjort under terminen. Det kommer ju gå som det går.. Jag är inte världens bästa människa på att plugga just nu. elr sen. Elr någonsin. Iallafall efter skolan så gick jag hem, städa nedervåningen och sen gick tillbaka till skolan och kom dit typ halv 4. Gick till min syslöjds klass eftersom vi hade möjligheten till att göra klart arbeten och så idag efter skolan till kl 7. Jag gjorde klart mina två mössor, väldigt fina blev de faktiskt, och sen kom jag hem runt halv 6. Sheri hjälpte mig då med engelsk grammatik eftersom det är en del som jag har prov på imorgon och alltså nej grammatik är inte min grej. Så förvirrande. Sen har jag inte gjort så mycket mer i kväll, ska snart skypa med min familj om julklappar och annat! Förhoppningsvis kommer jag somna direkt efter det och imorgon tänker jag sova så länge som det går. Förutom engelska provet som jag har imorgon har jag också en drama grej som jag inte har övat någonting på, jag antar att jag får improvisera lite! Haha så det ska nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela