matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

15/11-12

Publicerad 2012-11-17 02:37:50 i

Okej så idag skulle jag ju ge blod. Så jag får en lapp att det är min tur typ vid 8.45, jag går dit och där väntar jag i 1h och 15min ungefär, men det va helt okej för vi fick kolla på film medansvar vi väntade och jag hade bra sällskap. Fast det va en kille där som va rätt så random, han ba tog upp pizza slicer från hans ryggsäck och börja äta. Det va lite udda faktiskt. Men iaf sen så när det va äns tur gick man ut till en buss. Typ en blodbank bus, så när man kom dit så skulle man fylla ut ett papper med massa frågor. Sen efter det skulle man gå in i ett litet rum (på bussen) och prata med en person och gå igenom pappret och om de godkände sig skulle de först ta ett blodprov för att va säker på att man inte har ngn sjukdom elr nått typ som HIV elr Hepatit B elr ngt sånt och sen EFTER det så får man ge blod och sen äta kaka. MEN EFTERSOM JAG HAR BOTT I SVERIGE I MINST 5 ÅR SÅ HADE JAG TYDLIGEN EN LITEN PROCENTS CHANS ATT HA mad cow disease. SÅ JAG FICK INTE DONERA. Asså det va ju helt waist of time, jag kom tillbaka till min andra klass typ vid 11.10 så över två timmar för ingenting. Men jag fick iaf en kaka för att jag försökte. Alltså jag vet inte äns vad mad cow disease är :o
Men det va helt ärligt rätt skönt att slippa lektioner och bara kolla på nån film. :)
Så efter skolan gick jag och rike + akari till frensh club, va rätt kul antar jag men jag vet inte om jag kmr fortsätta där vet ju ingen franska överhuvudtaget och va rätt förvirrande men det va kul :)
Så efter det åkte jag hem med rike och vi åt kakor och bara prata och allt, sen gick vi på yoga och efter det åkte jag hem med Sheri, nu vill jag duscha och bara kolla på gossipgirl elr greys anatony om det har kommit ut ett nytt avsnitt, så tror nog jag ska göra det :)

Ha det så bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela