matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

14/11-12

Publicerad 2012-11-15 06:57:00 i Allmänt,

Så idag efter skolan gick jag till FCCLA club, jag kommer inte ihåg vad det står för men de håller på med community service, hjälper mindre lyckigt lottade. De va kul! Träffa nya snälla/roliga människor och just nu håller de på med adopt a familiy prodject. De ska få en önskelista från en familj med typ 2.3.4 barn i elr nått och så ska de försöka ge dem ngt som står på den önskelistan till julklapp. Och de frågar hela skolan om de kan bidra med något typ som mat elr presentkort elrkläder elr ah jag vet inte riktigt men något. Så idag gjorde vi posters som de ska sätta upp i skolan så folk vet om det. :) Även om de säger det på WTV (wolf TV) nyhetsgrejen dem har i skolan varje dag, så är det inte så vanligt att man lyssnar på vad de säger, ibland förlorar man intresset ganska lätt.. Men så den klubben kmr jag nog stanna i :)

I måndags såg jag också den nya james Bond filmen.. ville hellre se taken2 men så blev det inte. men det är helt ok, bara jag får se den nys twilight filmen snart så är jag nöjd! Det konstiga är att den verkar har kommit ut i Sverige redan men här kmr den inte ut förens den 16 nov.. så det måste vara för att ni är före i tiden.. elr nått.. haha jag vet inte det är skumt. Och här kan man tydligen inte boka platser inne i bion utan det är först till kvarn som gäller så tror nog att jag ska se den nästa vecka elr om två veckor elr nått.. beror på när de jag ska gå med kan. :)

Imorgon ska jag också ge blod! Är hur nervös som helst jag hatar nålar och sånt, usch! Men jag får leadership points ochdet behöver jag i min syslöjds klass och plus så kmr blodet skickas till de ställen som blev drabbade av Sandy, så det är ju för en bra sak! :) men ändå jag hatar nålar, att ta blodprov elr bara spruta, och nu ska jag se liksom hur massa blod töms från min arm, elr min kropp antar jag, men iaf! Förhoppningsvis överlever jag.

Nu ska jag kolla på gossip girl och sen sova.
sov söt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela