matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

julafton

Publicerad 2012-12-26 22:02:00 i Allmänt,

så igår var det den amerikanska julafton. Va faktiskt mkt bättre än vad jag trodde den skulle vara! Vi vaknade upp, typ vid 9,15-9.30, elr det var då jag vaknade upp av att det hördes i köket och att Jordan plingade på harpan. Frank gjorde svenska pannkakor, som faktiskt som faktiskt smakade som svenska pannkakor!! Och när jag kom upp hade Jordan redan lagt ut alla paketen i högar, likosm redan delat ut dem. lite synd tycker jag för det är ju också en del av julafton, men ärligt så gjorde det inte riktigt så mycket. han hade vaknat upp typ kvart i åtta och bara väntat på att vi andra skulle vakna, och jag ställde ju tom alarm annars skulle jag aldrig vaknat i första läget. men jag var faktiskt inte sist upp vilket fick mig att känna mig lite bättre, sheri var sist. eftar att vi hade ätit började vi med julklapparna, först skulle man kolla i julstrumpan alla på samma gång som välde över med saker, så där fick jag många små saker och godis och sånt. sen när vi skulle öppna julklapparna hade de ett speciellt sätt, den yngsta skulle börja öppna ett paket och sen var det den nästyngstast tur, så liksom yngst till äldst. det funkade bra eftersom vi va få och så fick man ju se vad alla fick :)
efter att alla paketen var öppna så gjorde alla i ordning sig och sheri fixade de sista med efterrätterna och vi åkte till sheris syster lindas hus och träffade resten av alla av sheris släkt. det var kul!! jag hjälpte till att sätta upp borden och duka sen skulle vi äta, och det var typ samma mat som de hade på thanksgiving förutom att det var skinka ist för kalkon och potatisgratäng istället för potatismos. det var bättre än thanksgivingmaten helt klart! fast inget slår ju det svenska julbordet. iallafall efter det satt vi och pratade väldigt länge och tillslut så började de ta undan borden och allt det där och vi skulle nu öppna julklappar igen. trodde inte jag skulle få ngr julklappar där menn fick tre st! ett av chelsea, sheris dotter, det var örhängen de var jättefina! sen fick jag ett av sheris mamma som var naglack och en bok, "poetry to live by", sen fick jag ett av linda plus hennes familj, ett halsband med saker på och en utav sakerna var en kompass och de sa att den var där så att jag alltid skulle kunna hitta hem sen. haha jätte gulligt ju! hennes barn (lindas alltså) Liam och Abby är hur snälla som helst, de är ngr år yngre än mig men de är fett roliga haha! ibland önskar jag att de vore mina host siblings det skulle vara så kul eftersom vi skulle bo ihop då ju! men att va ensamt barn har ju sina fördelar också! efter det åt alla efterrätt och jag tog fram massa svenk godis som jag hittade i paketen som jag fått hemmifrån! herregud så mkt godis jag har nu! det är ju sjukt! så jag tog med massor dit, men hur mkt som blev ätet utav vet jag inte, jag hade en plan på att lämnaen del där hos dem men sheri tyckte inte likadant, hon packade ner allt och tig hem igen. förståeligt kankse men jag tycker att det är alldeles för mkt att ha själv! men förhoppningsvis sparar de en del och bjuder en del också! men iallafall efter det började alla åka hem igen och det var den dagen! Även om vi inte gjorde så mycket så var det en as rolig dag! sån himla bra julafton!! det ända negetiva nu är att jag är förkyld och vill bara ligga i sängen hela dagen och kolla på film och sova, men idag måste jag städa och sen packa eftersom jag åkter till leavenworth imorgon för tre dagar med Rike och hennes familj! längtar!!!! vi kommer ha så kul där!
juste det började ocksåsnöa på morgonen! så det va som i alla filmer så snön kommer på julaftons morgon! men den stannade inte dirkt kvar länge eftersom det började regna ist, men ändå det var sjukt fint, jag blev jätte glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela