matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

FREDAG

Publicerad 2012-12-01 03:40:00 i Allmänt,

Okej så idag va sista dagen på första terminen som ni alla vet. Jga blev klar med min stickning som jag gjorde i syslöjd som skulle va en halsduk men va för liten för det så jag gjorde det till en mössa, men tyckte inte särskilt mycket om den men det gjorde Jamie så hon fick den! :) Eftersom det va sista dagen fick vi också munkar i pack class men jag åt ingen eftersom jag typ nyss hade ätit frukost och va inte hungrig, men de såg riktigt goda ut därimot.. men fick i mig tillräckligt med onyttighter efter skolan, Va ju först på det där mötet med multipul culture thing så då åt jag popcorn, hade sån himla lust at starta popcorn fight men tror inte att de skulle bli så glada på mig eftersom de va alla så himla seriösa. Alltså alltid på de där mötena känner jag mig helt borta, blir total förvirrad över allt de pratar om de hoppar liksom från en sak till en annan och eftersom de tar sån lång tid på sig att prata om allt förlorar man ju intresse även om jag är med i konversationen. Men det är oftast bara för jag frågar va de menar och vad de pratar om. Men iallafall jag och Rike gick tidigare från det mötet eftersom vi insåg att det regnade ute och vi ville inte gå till the Tea house eller the doll hous eller vad det nu heter, så vi gick hem till mig för sheri va hemma och lämna våra saker och hon erbjöd sig att skjutsa oss dit! Åh alltså det va så mysigt där! Plus att deras mat är sjukt gott! Är typ prop mätt. De har också en affär/butik i samma byggnad så vi gick dit och kollade och hittade faktiskt några julklappar!
OCH SEN NÄR JAG KOM HEM SÅG JAG MITT PAKET!!!! haha trodde att de bara skulle skicka mina skor men nej där hade jag allt fel.. Det va en julkalender flera sorters olika choklad typ marabou, aladdin ask, daim, sen var det också tomteskum och kakor! singoalla och ballerina! jag tackar er väldigt mycket för det. Är sjukt tacksam åh det gjorde så att dagen blev perfekt!
Pga allt detta ska jag gå till gymmet imorgon, har bara varit på gymmet en gång den här veckan.. inte bra med tanke på att jag tänkte gå minst fem ggr i veckan.. aja det får bli så nästa vecka.
Nu ska jag bara slöa resten av kvällen, ska ju upp relativt tidigt imorgon..

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-12-01 16:54:17

Va kul att paketet äntligen kom fram! Det har ju "bara" varit på väg i 17 dagar.... Fick du saffrans påsarna eller snodde tullen dem?

Svar: haha nej dem fick jag med! :)
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela