matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

8/12-12

Publicerad 2012-12-09 07:38:00 i Allmänt,

igår va en bra dag. Det va en bra dag i skolan och efter,
hela skoldagen gjordes av min drama klass då vi va i grupper och skulle göra en scen till musik,va så kul! Alla bara dansade runt, skönaste lektionen på länge! efter skolan gick jag på klubb möte sak, alltså den klubben är riktig seg så undrar verkligen om jag ska fortsätta gå dit eller inte, är alltid så förvirrad när de pratar liksom de kommer aldrig till saken och när man tror att de gått vidare så är de fortfarande på samma sak och man ba men va!? och det är inte bara jag som tycker så, men jag får leadership points för att vara medlem sålite är det ju värt eftersom jag måste ha 100p innan terminen är slut. Iallafall sen efter det så gick jag hem åt en apelsin, bytte om och gick ner till den lilla färjan till bremerton med sheri sen i bremerton skulle vi egentligen ta den stora färjan över till Seattle men det visade sig att den skulle va ca en timme sen, så frank tog bilen och körde dit istället, vi hann precis till vår reservering at Rock Bottom, en resturang, vå åt middag där och sen efter gick vi och såg musikalen Elf! Så jävla rolig! Den va verkligen as bra! Så sen kom vi hem och jag sooooooooov jag vakna kl 11 gick upp, åt frukost, gick ner slog in presenter, duscha sen skypa jag med mina föräldrar + mormor + mia och micke + mias mamma + johan o marie + julia! :D hahah hade bara förväntat mig mamma och pappa men det va ju en rolig överaskning :) vi prata typ i en halvtinne -40 min sen hade jag en kvart på mig att fixa mig till the christmas party som vi hade i bremerton med exchange gruppen. Det va kul vi prata massa tog kort med jultomten och lekte withelefant gift saken. När alla tar med sig en present sen byter man runt på massa sätt, jag slutade upp med att få mackaroni and cheese plus en liten anka. Haha antar att det va helt ok med tanke på vad andra saker som det fanns där, men jag ville verkligen ha en sån där cool japansk hatt som är trekantig men den tog nån annan :/ aja det va kul iallafaal, efter det kom vi hem jag fixade paketet som jag ska skicka hem, troligen kan jag skicka det imorgon och förhoppningsvis kommer det fram i tid.. jag hoppas verkligen att det gör det.. Sen efter ett tag kolla vi på nån film och sen dekorerade vi julgranen! och runt halv tio gick jag ut med Peaches, som ska åka hem imorrn. Det va min dag och förhoppningsvis kommer jag kanske baka lussebullar imorgon!!! hoppas!!!

julgranen och min favorit dekoration:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela