matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

3/12-12

Publicerad 2012-12-04 07:28:00 i Allmänt,

Idag va första dagen på andra trimestern! Och det va inte kul alls..
Hade såklart nytt schema och nya lärare, men grejen som jag inte gillar här är att vi har bestämda platser som man hade typ i 7an. Så otroligt irriterande eftersom jag alltid sitter längst fram i hörnet så man ser snett hela tiden, och då spelar det ju ingen roll om man känner några i den klassen eller inte eftersom de personerna alltid sitter på typ andra sidan klassrummet. Men det är inte i alla klassrum men det är i rätt så många iallafall.. Så är det i min engelska lektion, igen, fast nu har jag en ny lärare, vilket är bra, och hon verkar lite bättre än den gamla som jag hade iallafall, snällare liksom. Men ändå hhon har en regel att man bara får gå på toa eller till nått annat ställe tre gånger under hela terminen. lite löjligt tycker jag. Här måste man ha ett hallpass för att få gå nån stans som läraren måste godkänna. Amerikanerna och deras regler alltså.. och så om man lämnar in ett arbete försent kommer hon sänka en betygsnivå för varje dag som den är sen. det är ju viktigt att man lämnar in saker i tid antar jag men det är ju bara lite överdrivet kan man ju tycka. Jag fick världens huvudvärk efter hennes lektion. Efter det hade jag interior designe och det va världens mest längsta lektion. det kändes som den aldrig skulle ta slut. tror däremot att det kommer va en ganska lätt och rolig klass, så va den första bara hemsk, alla lärare går igenom regler och förväntningar och massa jobbiga saker som bara är ointressant. Hade 4 lunch igen och va orolig över att ingen annan skulle ha det men amber hade den och michaela och morgon och nån till så det va lungt! haha lite ironiskt att jag har samma lunch som dem igen, hihi men det gör inte mig någonting :)
efter det hade jag acting och hamna i samma klass som fem andra från min förra drama klass! och två andra som jag känner. Så det är ju bra, men mr yingling, läraren pratar så otroligt högt så det va inte direkt så kul eftersom jag fortfarande hade huvudvärk, men han är otroligt rolig och bra drama lärare.

Så när jag kom hem gick jag ut med Peaches, vi är hundvakt för sheris mamma, och sen mådde jag bara dåligt så låg på soffan hela dagen och kolla på vänner och sen vid 7 va jag tillbaka i skolan med frank på the soccer banquet. Avslutningen för fotbollen! lite sent haha men ändå va kul :) de delade ut priser och hade varm choklad och visa filmer, det va jätte mysigt. OCH JAG FICK TVÅ PRISER!! :D mitt lag hade röstat mig till best defense och mvp (most valuble player). Blev så himla glad!!! Det är de första priserna jag vunnit inom fotbollen. är så tacksam mot dem.

Vet inte om jag skrivit om helgen jag tror inte det.
så i lördags va vi på julgrejen nere i stan, alla butiker hade rea och bjöd på kakor och varm choklad och kaffe osv, de hade en parad och tävlingar som bästa utklädnad av hund och katt, de hade en tävling mellan båtarna i hamnen vem som hade de bästa julbelysningen, det va väldigt coolt att se. och de hade gratis julfilmer på bion och de hade en tid då de täde upp ljusen på julgranen mitt på stan och de sjöng sånger och man kunde få dekorera en pepparkaksgubbe! Det va super mysigt, fast det regnade till och från.
Sen på söndagen åkte vi till ett ställe för att välja ut en julgran som vi skulle hugga ner själva, regnet bara öste ner och det blåste hur mycket som helt och därgick vi och skulle såga ner en gran. Haha jag pröva faktiskt att såga ett tag men märkte fort att det inte riktigt va min grej.. så sheri tog över medans jag höll i paraplyet. tillslut kom det nån som jbbade där och hjälpte oss ta ner den. och köra bort den till våran bil och få upp den på taket! Så nu står den i garaget, tror inte att stammen passar i deras julgransfot elr nått men förhoppningsvis kan vi ta in den snart!!

Imorgon efter skolan ska jag kolla på breaking dawn del 2!!! hahajag vet, det är lite efter men nu ska jag äntligen se den! efter det ska vi gå till gymmet också så det kommer bli bra. imorgon kommer bli bra, kommer va sjukt trött däremot, men det får jag ta.

Nu ska jag kolla på julkalendern och sen sova, godnatt!

Bevis på att jag faktiskt fick priserna! :D

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-12-04 09:21:56

Grattis till priserna! kram

Svar: tack så mycket! :)
Matilda Ahlin

Postat av: Magnus

Publicerad 2012-12-05 17:16:40

Bra spelare får priser :) Bra jobbat och grattis!!

Svar: haha tack du! :)
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela