matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

16/12-12

Publicerad 2012-12-17 07:41:00 i Allmänt,

 
Det känns som det va evigheter sen jag skrev på bloggen, men kom på att det va faktiskt inte sååå längesen ändå. Alltså den här veckan har gått sjukt fort! I torsdags gick jag till the sk helpline och gjorde volunter arbete med Rike och Aizah, haha har ingen aning hur man stvar hans namn, men iaf vi klippte av granris så de kan göra julkransar som man hänger på dörren och sälja dem, alla pengar som de samlar går till mat som de köper åt personer som är hemlösa eller inte kan få något jobb och har inte råd att köpa mat. vi va där i ungefär 1.5h och efter det så gjorde jag och sheri pepparkaksdeg! sen kmr jag inte ihåg va jag gjorde, nånting va det eller så va det inte det, jag vet inte. På fredagen gick jag till track, gick hem och då börja vi baka pepparkakor och vi vart klara tio min innan vi skulle åka till the cookie exchange! så vi kom lite sent men vi va inte de sista så de lungt :) när vi va där spela vi massa olika spel, typ "lekar" och vi åt mat. sen kom vi hem ungefär vid tio så då gick jag och la mig eller nej jag kolla på julkalendern först! åh den är så bra! sen gick jag upp kl sex nån gång runt den tiden för vi behövde åka vid 7 till stället där bussen skulle hämta oss och ta oss till Leavenworth! det är en tysk stad uppe mot bergen! en turiststad alltså, det tog tre timmar att åka dit, men det va så värt det! Det snöade under hela tiden vi va där och det var folk som sjöng och det va bara super mysigt! vi gick runt och kollade i massa affärer och gud jag älskar kläderna som man kunde köpa men de va ju då ganska dyra rätt så mycket, så jag köpte inga kläder alls. (fett stolt över mig själv) sen hade vi snöbolls krig och vi kollade på när de tände all julbelysning och ja det va hur mysigt som helst! sen åkte vi därifrån med bussen kl 18. och kom hem kl12. alltså den jävla bussresan hem va inte att leka med. fyfan va irriterande. Eftersom det snöade och va lite snö på backen plus trafik så körde bussen vääääldigt långsamt och efter två timmar bestämde de att de var tvugna att stanna och sätta på kedjor på decken. det tog ju ett tag och sen kan man ju inte direkt köra snabbt med de på heller, och sen stannade vi igen efter ett tag för att ta av dem och nej det va bara för mycket stopp. men då kunde vi iaf åka lite snabbare. men sen stannade vi igen vid ett ställe där folk kunde köpa mat och gå på toa. OCh sen EFTER det så kom vi äntligen fram! :) sex timmar senare liksom. Men jag hade iaf musik så jag va okej och jag sov en del, men inte direkt mycket dåra men lite :) så idag har jag inte gjort så mycket, jag skypa först med mamma och pappa, sen åkte jag till rikes hus för att fixa en present till Nola, en tjej från thailand, hon hade ett kalas, det va så kul! massa roliga människor där! Blev hemtad halv fem utav sheri och då åkte vi till fred meyers så jag kynde köpa grejer till adopt a family, som jag ska ge imorgon via skolan. Så efter skolan jag först på trck sen gå till mr fairwethers klassrum och slå in massa presenter till de här familjerna som ska få alla grejer. Så nu ska jag kolla på julkalendern och sen sova. Juste! nästa vecka är det också spirit week! Så imorgon är det holiday PJ's, det ända är att jag inte har ngr skor som passar till min pyjamas.. kmr störa mig på det under hela dagen
här är en bild precis innan vi skulle gå till bussen i leavenworth! ser så kul ut att åka pulka.. saknar faktiskt att ha snö! det va det bästa med hela den resan, snön!

Kommentarer

Postat av: Magnus

Publicerad 2012-12-20 12:02:09

Fin bild!! Känner att jag ligger i lä när det gäller julbelysning på huset...och i år har jag inte satt upp nånting alls!

Svar: du måste göra det nästa år iallafall!!! annars blir jag ledsen :/
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela