matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

12/12-12

Publicerad 2012-12-13 07:19:00 i Allmänt,

Så idag i skolan ropade de ut när kl va 12 12 12 ut i högtalar systemet och sa vilket historiskt händelse det va eftersom det är typ 88 år kvar tills det kmr va något sånt här igen! haha va lite udda men rätt ironiskt att de gjorde det.
Idag i skolan va ju sådär, första lektionen har jag bild och min teckning va borta så jag var tvungen att börja om, va inte speciellt kul eftersom det blev hur dåligt som helst plus att jag kmr säkert va tvungen att va kvar nån dag efter skolan för att göra klart det eller komma in före under tutorial, vilket betyder att jag måste gå upp tidigt eller missa min träning. Åh inget utav det är ju bra.
sen hade jag matte och det är vissa personer i min klass som man bara vill slå i ansiktet, asså skämtar inte de springer runt och skriker och typ jagar varandra och byter platser och är bara konstiga helt enkelt, plus att det stinker fotsvett i det klassrummet. Det va flera som gick till ett special ställe där de kunde arbeta så det va inte direkt många kvar i klassrummet. Och läraren är intedirekt bra på att säga till folk för de respekterar inte honom så mkt, men det har han ju skapat självmåste jag ju säga, det är väldigt frustrerande när man frågar nånting och han svarar med en fråga, såman får aldrig ett riktigt svar! det gör mig galen, men det är typ riktigt enkel matte så det är lungt för det mesta.
efter matten hade jag historia och det va typ höjdpunkten (och det brukar vara minvärstalektion) så då förstår ni kanske hur dålig allt annat va.
MEN efter skolan blev allt bra igen! gick ner till track och vi tränade i 45 min på snabbhet och styrka, sen väntade jag och rike ett tag på att bli hemtade och vi åkte hem till henne :) vi prata en massa och gjorde en del läxor OCH DE ÅT SPAGETTI TILL MIDDAG!!!!! Har aldrig vart så lycklig!!!! de hade spagetti, tomatsåsgrej, brockoli och sån där grön sak somjag inte kmr ihåg namnet på men det är en grönsak, köttbullar och nån ost sås, så man valde liksom vad man ville ha. Alltså det va den bästa middagen jag ätit sen jag varit här! (förutom när vi va på olivgarden och the teahouse) Alltså pasta! fatta hur underbart det va att äta pasta! jag har bara ätit spagetti en gång hemma under min tid här. det är liksom kyckling och potatis i alla olika former. hela tiden, eller rester eller flingor. Jag får rätt så god mat men liksom det skulle inte skada med lite variation likosm..

Aja nu ska jag sluta prata om mat. Imorgon ska jag gå och voluntera efterskolan på en foodbank och sen hem och göra pepparkaksdeg och sen förhoppningsvis till gymmet! Wopa imorrn kmr bli en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela