matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

soccer camping

Publicerad 2012-08-30 20:22:00 i Allmänt,

Idag kom jag hem från campingen med fotbolls laget, det va sjukt kul och jag lärde känna massa personer! Först när vi kom till parken satte vi upp tälten, lite mer komplicerat än vad jag hade trott att det skulle vara, men tillslut gick det bra. :) I mitt tält va vi nio st (ink.mig) och det va inte ens så trångt, alltså det va ett väldigt stort tält.. Iallafall efter att vi att upp tälten och alla hade kommit så gick vi ner till en del av parken där det fanns en klippstrand och massa gräs yta. Där lekte vi flaggleken fast med fotbollar och det va lite annorlunda regler än vad jag är van vid men annars var det väldigt lika. När vi lekte det så börja det spö regna. Det va första gången det verkligen regnade sen jag kommit hit. Hahah det berömda regnet som alla pratat om. Men det slutade ganska fort. Sen så lekte vi flera andra lekar men de va typ "lägerlekar" som man gör i en ring. men det va också kul :)
Efter det gick vi tillbaka till "lägret" och åt mat och gjorde en Wolf Pack lista. (En lista med 10 meningar so vi kommit överäns om att hålla innom laget) och varför det heter Wolf Pack är för att vi är The Wolves, skolans masskott är wolf så alla lagen heter wolves.
Sen hade vi en läger eld och vi grilla smors medan det va en snubbe som spelade gitarr och sjöng, riktigt mysigt. Senare på kvällen (då det va riktigt mörkt) lekte vi fler lekar kurragömma och såna saker och vissa satt fortfarandevid elden och tillslut somna vi i våra tält.
Nästa morgon (alltså idag) så väckte de oss typ halv åtta och vi hade typ 10 minuter och sen skulle vi springa en runda, som jag förut sa att de va tre mil men jag fatta inte att det va amerikanska mil så typ mellan 4-5 km. Det va helt okej fast endå jobbigt för alla uppförsbackar. och då är det inte direkt små uppförsbackar. Vägarna här går väldigt mycket upp och ner. Efter det åt vi frukost och packa ihop våra tält och sen åkte hem. Så nu sitter jag här och skriver allt detta. Snart har jag träning igen så jag tänkte gå och sova lite.

campfire,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela