matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

Kitsap County Fair

Publicerad 2012-08-27 01:44:00 i Allmänt,

Igår (26/8-12) så tog min värdfamilj med mig till the Kitsap County Fair. Det va en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma. Det är typ som en blandning mellan ett nöjesfält och en marknad. Plus att de har olika framträdanden som man kan kolla på. Vi kollade på när en kille skulle hyptotisera random personer från publiken. Det va rätt kul. På kvällen kunde man även gå på a rodioshow där det är massa cowboys som ska försöka hålla sig kvar på en häst, tjur eller hoppa från sin häst till en ko. Det fanns också en "gren" där de skulle kasta ett lasso från hästen runt kossans hals, sen hoppa ner från sin häst och knyta kons ben. Det va lite random men helt klart värt att se en gång i sitt liv. Jag vet inte riktigt om jag skulle gå och se det igen men det va helt klart värt att se!
Men innan vi kollade på det så gick vi runt på marknaden/nöjesfältet och kollade på saker (det var även då vi kollade på hyptnos grejen) och det va as varmt. Förutom massa saker som de sålde (jag köpte ett par solglasögon) visade de även upp massa olika djur så som katter, hundar, får, kossor, kaniner, hästar och massa mer. Jag fick även prova massa olika mat/snacks som är typiskt för county fair. Jag fick testa corndog, elephant ear (som var nån slags friterad deg med kanel och socker, faktiskt rätt så god), deras berömda scones, ett äpple med massa runt om det. och så åt vi ngt mer mataktigt som jag inte kommer ihåg vad det heter men det va grekiskt. Jag upptäckte också att de friterar väldigt mycket där. Man kunde få fried oreo, fried macaroni and cheese och massa annat som jag inte riktigt vet vad det är. Men det va inget jag testa eftersom det låter ganska äckligt och det räckte absolut med det andra som jag åt. De har väldigt konstig mat här men även god mat också.
Iallafall så var det väldigt kul och de ska kanske ta med mig till en ännu större fair som är typ tio ggr så stor som den vi va på. och den vi va på var ärligt stor. Så det blir nog kul!

Här är en bild från the rodio

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela