matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

AVGÅ!

Publicerad 2012-08-17 21:31:00 i Allmänt,

Om detta skulle vart en bra dag skulle jag ha varit i New York, sovit as mycket på planet och må allmänt bra. Imorgon skulle jag fått se en stor del av NY och fått tid till att shoppa i 5 h. Men så är inte fallet nu. Imorse gick jag upp 04.45 åkte 05.30 till Arlanda, var där ca 07.00 och skulle mötas med mini grupp 07.30. Så långt hade allt gått bra vi fick checka in vårat bagage och vi fick våra boardingpass. Sen skulle vi vänta tills man fick gå ombord på planet då dem utropar att det är något tekniskt fel. Vi fick vänta i en timme tills de kom ut med ny information, sedan en timme till och ännu en timme och tillslut sa dem att flyget var inställt pga spån i oljan. Liksom va!? fattar ingenting. Men iaf så så fick vi vänta ytterligare några timmar tills vi fick besked att vi kan inte flyga förns imorgon så vi ska övernatta på ett hotell nära Arlanda. (deras egna hotell kanske det är om dem nu har ett..) När kl va 16.30 kom bussen som skulle ta oss dit. Nu sitter jag här på mitt hotell rum och ska snart sova eftersom jag ska upp vid 05.00 imorgon igen för att ta ett flyg först till London för att sen nån gång åka till NY. Det låter ju bra, förutom att när vi väl kommer fram till vårat hotell där får vi inte lämna det utan måste vara kvar där resten av dagen och kvällen.
HELT VÄRDELÖST! En dag i New York borta och en helt bortkastad dag på arlanda. TACK SÅ MYCKET SAS!

Men nu ska vi inte va sånna. Håll humöret uppe!
Bilden är sne men jag orkar verkligen inte fixa det. GODNATT! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela