matildii.blogg.se

Mitt namn är Matilda och jag har åkt som utbytesstudent till Port Orchard, WA (USA) nu i augusti 2012. Jag kommer gå i High School och bo hos en underbar familj! Här kan du läsa om allt jag gör och vilka tankar som jag får under året

20/8-12

Publicerad 2012-08-21 06:54:08 i Allmänt,

Idag kom jag äntligen fram till min värdfamilj. Måste bara säga dom är hur sköna som helst! Pappan är riktigt kort och så jävla rolig, han skämtar typ hela tiden och är ofta sarkatisk. får hoppas att jag inte tröttnar på hans skämt. Mamman är så generös och bara rent av super snäll. Båda två är verkligen snälla! Känner mig redan som hemma.

Planet vi åkte från NY med va hemskt däremot. Det gick inte att luta ner sätet mer än typ 10 cm och det va riktigt trångt. Dessutom gick det vid 07.00 och vi var tvugna att åka till flygplatsen 04.00, så har ju varit vaken ett tag. Men jag har haft en bra dag och verkligen fått lära känna min familj mer. Deras son (som inte bor hemma) kom t.o.m hem till dom, elr ja nu blir det väl oss, och åt middag här och bara spenderade massor med tid här. Det va kul eftersom han också är rätt rolig och dessutom super smart då han har jobbat på microsoft i tre år. De här personerna är verkligen inte stela och har inga konstiga regler om nånting som andra amerikanska familjer kan ha. måste även tillägga att min säng här är nog den skönaste som finns.

Imorgon har jag soccer try outs och förhoppningsvis kommer jag med. Ska vara där kl 08.00 hoppas jag är pigg och inte har så mkt "jet lag" kvar.
Jag har redan fått mycket planerat med min värdfamilj som vi ska göra under året och hittills verkar det grymt bra.

(Bilder från New York kommer jag ladda upp senare när jag får tid till det.)

Kommentarer

Postat av: PLLLLP

Publicerad 2012-08-21 07:30:12

Jag sa ju att det skulle bli bra! Och bilderna kan jag knappt vänta på att få se :D
Puss älskling!

Svar: haha ja du har då rätt som alltid... PUSS!
Matilda Ahlin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela